بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: هزار و ۷۰۰ تُن قیر رایگان در سالجاری برای آسفالت معابر مرکز استان جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد حمیدی راوری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با این میزان از قیر رایگان ۱۷۵ هزار مترمربع از معابر مرکز خراسان شمالی آسفالت شد.

شهردار بجنورد افزود: این میزان آسفالت چند برابر آسفالت در سال گذشته است.

وی با انتقاد از اینکه در برخی مناطق شهر به ویژه در حاشیه ها، شهروندان توجه و حساسیتی به نگهداری از آسفالت معابر ندارند گفت: رهاسازی پساب خانگی حاوی مواد شوینده سبب تخریب آسفالت می شود.

حمیدی راوری حفاری به وسیله دستگاه های خدمات رسان را از دیگر دغدغه ها در زمینه آسفالت معابر شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه ترمیم آسفالت پس از حفاری ها مناسب انجام نمی شود.

شهردار بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تصویب طرح جامع شهر بجنورد گفت: طرح جامع مرکز استان بر اساس روال عادی باید در سال ۱۴۰۴ انجام می شد اما با پیگیری های انجام شده، این اقدام سه سال زودتر از موعد انجام شد.

افزایش تراکم ساختمان

حمیدی راوری، پیگیری برای موافقت با افزایش یک تا ۲ طبقه در ساخت و سازها را از دیگر اقدامات شهرداری بجنورد عنوان کرد و افزود: ساخت و ساز در بجنورد به امری بدون صرفه اقتصادی بدل شده است اما با افزایش تراکم، سازندگان به ساخت وساز و سرمایه گذاری راغب می شوند و بر این اساس توسعه اقتصادی و اشتغال محقق خواهد شد.

شهردار بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود در باره تجاری سازی در شهرداری گفت: امسال چهار هزار متر مربع در مرکز خراسان شمالی تجاری سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این تنها ۷۵ مترمربع فضا در شهرداری مرکز استان تجاری سازی شده بود خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته چهار هزار متر مربع تجاری سازی در این شهر انجام شد، به طور مثال یک ملک در چهاراه رسالت بلااستفاده رها شده بود اما اکنون ۱۵ غرفه در این مکان آماده و قابل واگذاری است.

بهره برداری از استخر شهروند در سال آتی

شهردار بجنورد درباره بهره برداری از استخر شهروند گفت: برای بازسازی این مجموعه هزینه زیادی صرف شد، این مکان در سال آینده آماده بهره برداری است.

وی اضافه کرد: توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلات از برنامه های ما است، این اقدام با هدف دسترسی مردم به محصولات و اقلام مختلف با قیمت ارزان تر، کاهش بار ترافیکی و نیز دسترسی راحت به بازار انجام می شود و در نخستین اقدام، بازار میوه و تره بار در خیابان سیدجمال الدین آماده واگذاری است.

بازگشایی معابر

شهردار بجنورد درباره بازگشایی معابر گفت: خوشبختانه در زمیه بازگشایی معابر، شهروندان همکاری خوبی دارند اما بعضا ادارت همکاری مناسبی ندارند.

وی تصریح کرد: در زمینه بازگشایی کمربندی جنوبی، طرح به کمیسیون ماده پنج ارسال شد اما این طرح حتی در جلسه مطرح نشد.

شهردار بجنورد گفت: بازگشایی معبر در انتهای جوادیه، با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شده و ۱۰ ملک تخریب شده و اکنون ۸۰ درصد کار انجام شده است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.