دمشق – ایرنا – کارگزاران جمهوری اسلامی ایران میلاد با سعادت امام زمان مهدی موعود (عج) را طی مراسمی در سالن ورزشی جدید مجتمع امام خمینی (ره) دمشق که تازه افتتاح شده، جشن گرفتند.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا از دمشق، در این مراسم جشن ابتدا "مهدی سبحانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه طی سخنان کوتاهی با تبریک این میلاد خجسته به حاضران، گفت: در نیمه شعبان اولین چیزی که در ذهن انسان جاری می شود کلمه "انتظار" می باشد که در دل آن، امید وجود دارد.

وی افزود: کسی که امید دارد، یعنی برنامه و هدف دارد و زنده است.

سبحانی فلسفه انتظار در اعتقادات شیعه را بسیار مهم و با اهمیت توصیف کرد و بیان داشت: به همین دلیل شیعه هیچ وقت در سکون نمی ماند و همیشه پویاست.

وی با بیان این که انتظار و امید در تفکر شیعه برای فردایی بهتر است و فلسفه انتظار هم همین می باشد، افزود: انتظار به معنای نشستن و منتظر ماندن و بی تحرکی نیست، بلکه به معنای آماده بودن می باشد.

حجت الاسلام محسنی نیز طی سخنانی با بیان این که انتظار فرج با صبر و تحمل همراه است، گفت: همانگونه که حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا مصایب بسیار زیادی را دید و تحمل نمود و با تمام وجود دین را حفظ کرد، ما نیز باید در مشکلات صبر و تحمل خود را بالا ببریم.

وی ارتباط شیعه با امام زمان (عج) را همیشگی دانست و بیان داشت: امام زمان (عج) زمانی ظهور می کند که عدد ما زیاد باشد و ما باید از موقعیت های خود به بهترین وجه استفاده کنیم تا یار خوب امام زمان (عج) باشیم.

وی با تاکید بر این که قرآن و عترت خدا می توانند نعمت دین را به ما برسانند، اظهار داشت: اگر به نعمت دین توجه شود خانواده متعالی می گردد و تنها نعمتی که خدا منّت گذاشته و به ما داده، نعمت دین است.

محسنی در پاسخ به این سوال که چکار کنیم زندگی ما دینی باشد، گفت: در این مسیر معرفت دینی باید تقویت شود و مطالعات دینی افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نعمت ها را متعلق به انسان ندانست، بلکه فقط از سوی خدا به طور امانت در اختیار انسان قرار داده شده، در این باره بیان داشت: ما باید قدر نعمت ها را بدانیم که اولین نعمت، نعمت وجود می باشد.

سخنران مراسم جشن میلاد امام زمان (عج) حیات و زنده بودن را دومین نعمت برای انسان دانست و گفت: یکی دیگر از نعمت های الهی که خدا به ما ارزانی داشته، نعمت خانواده می باشد.

وی خانواده را از نگاه دین پایه زندگی دانست و تصریح کرد: دین زندگی مجردی را نمی پذیرد.

محسنی با اشاره به این که ما چهار مدل خانواده در دین داریم، افزود: خانواده متعالی، متعادل، متزلزل و متلاشی انواع خانواده می باشد که اسلام تنها خانواده متعالی را می پسندد، چون در حال رشد است.

پس از ایراد سخنرانی، یکی از مداحان اهل بیت (ع) اقدام به شعر خوانی و مداحی در خصوص فضایل امام زمان (عج) کرد که با استقبال حاضران مواجه شد و در ادامه دو مسابقه برای دختران و پسران اجرا شد که به شرکت کنندگان جوایزی اهدا گردید. همچنین یکی از نوازندگان جوان سه تار، به اجرای برنامه پرداخت که مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت.