۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85051673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشن میلاد منجی عالم بشریت در حرم حضرت رقیه (س) + فیلم

دمشق – ایرنا – دومین شب جشن میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت در مصلی حرم حضرت رقیه (س) و با حضور زائران و عاشقان این حضرت برگزار شد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، حجت الاسلام و المسلمین محسنی سخنران این مراسم جشن تصریح کرد که «کِشتی شیعه در زمان غیبت با ولایت فقیه به حرکت پویای خود ادامه می دهد و هیچ گاه به گِل نمی نشیند».

محسنی یکی از خواسته های امام زمان (عج) از یارانش را افزایش فهم دینی و بصیرت یارانش عنوان نمود و اظهار داشت: فضای زندگی ما و خانواده ما باید امام زمانی باشد تا راه برای ظهور سریع ایشان فراهم شود که یکی از این مسایل وجود حسن خلق و بروز رفتار شایسته از سوی ما به عنوان یار ایشان می باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که یکی از سرمایه های شیعه زیارت حرم های اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: زیارت ما باید با توجه و تامل باشد و ببینیم که در زیارت چه چیزی نصیب ما می شود؛ آیا به دنبال مسایل مادی هستیم و یا این که به دنبال کسب فیض از محضر اهل بیت (ع) می باشیم.

سخنران حرم حضرت رقیه (س) با تشریح معنای زیارت، گفت: معنای زیارت این است که ما خود را شبیه امام معصومی که خدمت او رسیده ایم در بیاوریم و نباید زیارت ما از روی غفلت و بی توجهی باشد.

وی پیاده روی اربعین حسینی را یکی از مصادیق زیارت کامل دانست و بیان داشت: پیاده روی اربعین محل تفکر و تامل است و زائران حسینی باید در این مسیر دستاوردهای مهمی کسب کنند.

محسنی برخی از زیارت های آخرزمان را از روی غفلت و چشم و هم چشمی دانست و اظهار داشت: ما نباید زائر زبانی باشیم و باید با تمام وجود به محضر اهل بیت (ع) مشرف شویم و نتیجه آن نیز باید تغییر رنگ زندگی ما و اهل بیتی شدن آن شود.

وی با معرفی زندگی انسان در قرآن کریم، گفت: آن چیزی که در قرآن معرفی شده، این است که ما شبیه شجره طیبه زندگی پاک در دنیا داشته باشیم.

سخنران مراسم جشن حضرت مهدی (ع) با بیان این که هیچ چیزی نمی تواند به ریشه عمیق آسیب برساند، تصریح کرد: ریشه عمیق یعنی اعتقادات اصولی که باید روی آن کار شود تا انسان قوی گردد.

پس از ایراد سخنرانی، یکی از مداحان اهل بیت (ع) اقدام به شعر خوانی و مداحی در خصوص فضایل امام زمان (عج) کرد که با استقبال حاضران مواجه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha