ارومیه - ایرنا - معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی برای بازار سیب درختی و صادرات این محصول بر اساس اطلاعات موجود و ثبت شده در سامانه جامع انبارها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد کرمی عصر یکشنبه در جلسه بررسی بازار سیب درختی استان با انتقاد از نبودن آمار دقیق از میزان سیب باقیمانده در سردخانه های منطقه افزود: علاوه بر سیب، سایر کالاهای مرزنشینان هم بایستی از سال آینده در این سامانه ثبت شود.

وی توجه به معیشت کشاورزان را کاری ضروری دانست و یادآور شد: تنظیم بازار و رعایت حقوق مصرف کنندگان در ایام عید امری لازم بوده که باید به این مساله توجه ویژه کرد.

مسوول انجمن صنفی سردخانه داران آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: تا چهار سال پیش مشکلی در ارایه آمار سیب در سردخانه های استان نداشتیم اما با صدور مجوزهای مجزا برای سردخانه داران شهرستان‌های مهاباد، اشنویه، پیرانشهر و نقده یکپارچگی های موجود در حوزه آمار متاسفانه از بین رفت.

احمد آقابالازاده ادامه داد: این در حالی است که انجمن ها علاوه بر اینکه همکاری های لازم را با انجمن صنفی استان به عمل نمی‌آورند، آمارهای خود را نیز همیشه کمتر اعلام می‌کنند تا از این طریق مالیات کمتری پرداخت کنند.

در این نشست که با حضور نماینده تعاونی باغداران، مدیرعامل انجمن سردخانه داران و تعدادی از صادر کنندگان استان برگزار شد در زمینه تعیین قیمت و نحوه عرضه سیب در بازارهای استان و حمل آن به سایر استان ها گفت و گو به عمل آمد.