زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: باید برای بزرگداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به گذشته متفاوت عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز شهدا در استان، افزود: وقتی صحبت از شهدا می شود این سوال پیش می آید که آیا شهدا نیاز به برگزاری بزرگداشت دارند درحالیکه چنین نیست و ما به این موضوع نیاز داریم.

وی گفت: باید همواره در کارهای خود از شهدا یاد کنیم و تا جایی که در توان داریم برای خدمت به خانواده شهدا و جانبازان تلاش کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه عزت کنونی کشور ما از مفاهیم شهادت، جهاد و شهید نشات می گیرد، خاطرنشان کرد: بزرگداشت مقام شهدا با اجرای برنامه های متنوع‌تر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جدی گرفته شود.

افشارچی خاطرنشان کرد: این موضوع باید همواره مورد توجه باشد و در هر مناسبتی به آن عمل شود.

وی با بیان اینکه وظیفه حاکمیت و مسوولان این است که در کنار خانواده‌های شهدا باشند و ذره‌ای از تلاش‌ها و زحمات آنها را جبران کنند.

این مسوول گفت: با مدیریت خوب بنیاد شهید استان میزان مراجعات به استانداری در مقایسه با قبل بسیار کاهش یافته است و در صورت مراجعات موردی نیز مشکلات آنها با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار می گیرد.