قرچک - ایرنا - همزمان با ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل و در راستای اجرای طرح سپاس ۲۲۰ خانواده معظم شهدای قرچک با حضور مسئولان این شهرستان تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار شهرستان قرچک در آیین آغاز طرح سپاس اظهار داشت: ۲۲ اسفند به دستور حضرت امام خمینی (ره) و به منظور تجلیل و تکریم از خانواده شهدا، به نام شهید نامگذاری شده و این روز، رمز جاودانگی جمهوری اسلامی ایران اسلامی در سایه ایثار و از خودگذشتگی شهدا است.

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: عزت، اقتدار، استقلال و آزادی جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا به دست آمده از این رو همه افراد وظیفه دارند که همواره قدردان شهدا و ایثار خانواده آنان باشند، تجلیل از پدران و مادران شهدا، تجلیل و تکریم از مقام شهادت و ترویج دهنده فرهنگ ایثار در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: این واقعیتی غیرقابل انکار است که خانواده معظم شهدا هیچگاه از مسئولان مطالبه شخصی ندارند چرا که آنان با خدا معامله کرده‌اند و تنها خواسته آنان حرکت در مسیر شهدا و خدمت رسانی به جامعه است.

این مسئول مهمترین مطالبه شهدا را حرکت در مسیر ولایت اعلام کرد و گفت: امروز حرکت در مسیری که شهدا با خون خود ترسیم کرده‌اند و ولایتمداری، رمز حرکت به سمت پیشرفت، توسعه و مقابله با توطئه دشمنان است و همه باید به این اصول پایبند باشند. فاتحی‌نژاد اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته به خوبی نشان دادند که هیچ گاه پیشرفت ایران اسلامی را بر نمی‌تابند و برای کاستن از سرعت توسعه کشور، همواره فتنه‌گری کرده و سنگ‌اندازی می‌کنند، توطئه‌هایی که به برکت خون شهدا، آگاهی و بصیرت مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب با شکست مواجه شده است.

وی از مسئولان خواست تا دیدار با خانواده شهدا را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

فرماندار قرچک افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران موهبتی است که باید برای حرکت در مسیر خدمت‌رسانی به مردم از آن بهره‌برد، شهدا چراغ راه هدایت و روشنگری جامعه هستند و از انحراف‌ها جلوگیری می‌کنند.

امام جمعه قرچک: شهدا هویت مقتدر ایران و چراغ راه هدایت هستند

امام جمعه قرچک گفت: شهیدا، هویت مقتدر ایران اسلامی و چراع راه هدایت جامعه هستند تا مسیر پیشرفت و توسعه کشور از آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله نگیرد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز دوشنبه در آئین سپاس از خانواده معظم شهدا و دیدار با خانواده شهیدان منصور تاجیک و نبی الله صنوبری که به مناسبت ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: شهدا چراغ هدایت برای همه افراد جامعه محسوب می‌شوند و در اصل، آنان الگوی بی بدیل، قهرمانان واقعی و اسطوره‌های حقیقی تاریخ سراسر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام به سرکردگی آمریکا، جنگی ترکیبی را به مردم ایران تحمیل کرده‌اند، توجه خاص به شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند خنثی کننده فتنه دشمنان باشد.

این مسئول با تأکید بر این که شهدا ضامن بقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، افزود: در وصیعت نامه تمام شهدا ۲ نکته بسیار مهم و قابل توجه اطاعت از ولایت و پایبندی به ارزش‌ها به ویژه عفاف و حجاب تأکید شده که توجه به این ۲ اصل مهم، کشور را از گزند آسیب‌ها مصون می‌کند.

امام جمعه قرچک خاطرنشان کرد: اقتدار و سربلندی ایران اسلامی نه به قوت و قدرت نظامی که به شهدا است و قطعا اگر امروز در مقابل دشمن مقتدر ایستاده‌ایم، به برکت خون شهدا این توان در تک تک مردم ایران ایجاد شده است.

۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل به نام روز شهید نامگذاری شده است.

شهرستان قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۵۰ شهید، ۲۷ شهید مدافع حرم نیز، ۷۵۰ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۰۰ جانباز بالای ۲۵ درصد و ۱۲ جانباز بالای ۷۰ درصد به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

در اجرای طرح سپاس شهرستان قرچک، از ۳۷ تن از والدین شهدا که پدر و مادر هر ۲ در قید حیات هستند، ۱۵ نفر از پدران شهدا، ۹۰ نفر از مادران شهدا و ۷۵ نفر از همسران شهدا که در قالب ۸۵ تیم متشکل از تمامی رؤسای ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی، پایگاه های بسیج و معتمدین معین بنیاد در یک روز تکریم و تجلیل شد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.