مشهد- ایرنا- نخستین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در راه‌آهن مشهد، به منظور توسعه خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی همزمان با بزرگداشت روز شهدا با عنوان پایگاه "شهدای راه آهن" افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این پایگاه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت خدمت رسانی به موقع به بیماران و مصدومان بویژه مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، ایستگاه راه آهن مشهد به عنوان یکی از نقاط مهم شهری ارزیابی و انتخاب شده است.

دکتر علی یزدانی افزود: پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی راه آهن مشهد همانند فرودگاه شهید هاشمی نژاد و ترمینال مسافربری می تواند خدمات به موقع و سریع در حوادث و بحران های احتمالی در این محدوده را امدادرسانی کند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تنظیم تفاهم نامه و تامین فضای فیزیکی و زیر ساخت های لازم توسط راه آهن مشهد، این پایگاه اورژانس در فضای خارجی ایستگاه تجهیز و با یک آمبولانس فعال راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.