۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳
کد خبر: 84889641
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انجام ۱۵۵ هزار ماموریت اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۱۵۵ هزار و ۳۸۰ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی انجام شده است.

دکتر علی یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت بیست و ششم شهریورماه، روز اورژانس و فوریتهای پزشکی افزود: از این میزان ماموریت، ۲۳ هزار و ۷۶۴ مورد مرتبط با حوادث ترافیکی و ۱۳۱ هزار و ۶۱۷ مورد حوادث غیر ترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وی بیان کرد: تلاشگران اورژانس جز نخستین کسانی هستند که بر بالین مصدومان و نیازمندان دریافت خدمات درمانی حاضر می‌شوند و برای نجات جان بیماران و مجروحان از هیچگونه تلاشی دریغ نمی کنند.

یزدانی ادامه داد: در قالب امداد رسانی حوادث ترافیکی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سال جاری، سه هزار و ۹۴۵ ماموریت مربوط به مناطق جاده‌ای خراسان رضوی و ۱۹ هزار و ۸۱۸ مورد در مناطق شهری انجام شده است.
به گفته وی، این در حالی است که حدود ۱۲۰ هزار مورد از عملیات امداد رسانی اورژانس در مشهد طی این مدت مربوط به شهر مشهد بوده است.

 ۴۵ هزار مصدوم حوادث خراسان رضوی در محل حادثه درمان شدند
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ هزار و ۴۳۳ مصدوم در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در محل حادثه درمان شدند که  ۳۶ هزار و ۹۱۰ نفر از آنان مربوط به شهرستان مشهد بوده است.
دکتر یزدانی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۸۸ هزار و ۸۶۱ مصدوم از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شدند.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد تماس‌های حاصله با اورژانس ۱۱۵ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تماسهای نامرتبط، مزاحمت و یا مشاوره‌ای هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: پرهیز از تماس غیر ضروری با اورژانس ۱۱۵ ضروری است تا خدمات به بیماران مشمول فوریت‌های پزشکی ارائه شوند.

وی همچنین گفت: بیماران بدحال و یا مشکوک به کرونا برای دریافت خدمات اورژانسی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند.

خدمات رسانی اورژانس ۱۱۵ در مشهد ویژه اربعین حسینی

ربیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: ۱۶ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مستقر در حرم مطهر رضوی و خیابانهای اطراف آن همزمان با اربعین حسینی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمت رسانی کردند.

دکتر یزدانی افزود: علاوه بر آن ۲ موتور آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد در روز اربعین حسینی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارائه خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: همچنین ۲ پایگاه  شهید سلیمانی و شهیدان حسینی در حرم مطهر رضوی و ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و آمبولانس‌های مستقر در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، مسوولیت خدمت‌رسانی به زائران عزادار را در این روز بر عهده دارند.
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه براین آماده باش کلیه پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای مشهد و حضور ۲۴ ساعته کارشناس در مرکز اتاق بحران دانشگاه و مرکز هدایت و پایش مراقبت‌های درمانی  نیز برنامه‌ریزی شده است.
مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۰ پایگاه عملیاتی شامل ۹۸ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

۲۶ شهریور ماه، روز اورژانس و فوریتهای پزشکی نامگذاری شده است، امسال چهل و هفتمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در کشور گرامی داشته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha