کاشان-ایرنا-بخشدارمرکزی اردستان گفت: مجوز تاسیس پنج دهیاری جدید در بخش مرکزی اردستان صادرشده و به زودی برای این پنج روستا دهیار معرفی می شود.

به گزارش ایرنا، محمد تقی کیانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری افزود: یکی از مطالبه های روستاییان ایجاد دهیاری است که با پیگیری های انجام شده در سال جاری استانداری اصفهان با تاسیس دهیاری در روستا های، مار، مبارکه، زائین، ونین و فران موافقت کرده و به وزارت کشور ارسال شده است.
وی بیان کرد: این بخش دارای ۵۸ روستای دارای سکنه است که ۲۲ روستای آن دهیاری دارد و با اضافه شدن دهیاری های جدید به ۲۷ دهیاری افزایش خواهد یافت.
بخشدار مرکزی اردستان بیان کرد: در راستای جهاد تبیین و اطلاع رسانی اقدام های انجام شده در سال جاری در این بخش می توان به افتتاح حساب دهیاری روستای قهساره پس از ۶ ماه مسدودی به دلیل مسایل حقوقی، اخذ موافقت بازگشایی پست بانک روستای جنبه، افتتاح روشنایی سه راهی جنبه و ومکان بعد از یک سال ونیم با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان با همکاری اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای اردستان اشاره کرد.
کیانی اضافه کرد: از دیگر اقدام های انجام در سال جاری ،ساماندهی اراضی روستا های مبارکه پس از هشت سال و الحاق هشت پلاک زمین، روستای خیرآباد پس از ۱۴ سال، نهوج بعد از هفت سال و الحاق هشت هزارو ۶۵۰ متر مربع زمین به روستای میشاب با همکاری اداره منابع طبیعی و بنیادمسکن اردستان است.
وی از بازنگری طرح هادی در روستاهای باقرآباد، نیسیان و مارچوبه خبر داد و افزود: همچنین الحاق به طرح هادی روستای بیدشک و ومکان انجام شده، تهیه طرح هادی روستاهای سلیمان آباد،علی آباد قهساره،علی آباد لاسیب، اشینه و گل ومل با همکاری بنیاد مسکن انجام شده است.
بخشدار مرکزی اردستان بیان کرد:در سال جاری قنات سیانچه، نیسیان، علی آباد، اشینه، کچی، خیرآباد، خاصه تراش و طوران با اعتبار ۲۶۰میلیون تومان باهمکاری بسیج سازندگی، فرمانداری و کمک اهالی اجرا شده است.
کیانی گفت: پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با پیگیری بخشداری و همکاری اداره مخابرات و اعتبار فرمانداری تلفن ثابت در روستای دستجرد راه اندازی شد.
وی از برگزاری سه یادواره شهدا در روستاهای مار، ومکان و نیسیان در سال جاری خبرداد و افزود: ساماندهی گلزار شهدای گمنام روستای ومکان، روشنایی گلزار شهدای دستجردو ساخت و نصب تابلو شهدای روستای چاه ریسه از اقدام های صورت گرفته است.
بخشدار مرکزی اردستان اضافه کرد: ساخت زمین چمن مصنوعی روستای زفرقند با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و زمین چمن‌مصنوعی هندوآباد ،اخذ مجوز ناحیه صنعتی برزاوند، تقویت ایستگاه صدا و سیمای ماست بندی، اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای تعویض شبکه آبرسانی نیسیان از محل کمک دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و تعویض شبکه آبرسانی کمشچه با اعتبار ۲۶۰ میلیون تومان از کارهای انجام شده در سال جاری است.
کیانی گفت: در سال جاری در مجموع حدود ۲۶ هزار متر مربع آسفالت در سطح معابر روستاهای نهوج، کهنگ، قهساره، سلیمان آباد و روستای چرمهین با اعتبارحدود سه میلیارد تومان اجرا شده، تامین اعتبار آسفالت هزارو ۲۰۰ متر جاده چاه ریسه با همکاری معدن داران منطقه صورت گرفته و در ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.
شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.