۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85056553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز تاسیس ۵ دهیاری جدید در بخش مرکزی اردستان صادر شد

کاشان-ایرنا-بخشدارمرکزی اردستان گفت: مجوز تاسیس پنج دهیاری جدید در بخش مرکزی اردستان صادرشده و به زودی برای این پنج روستا دهیار معرفی می شود.

به گزارش ایرنا، محمد تقی کیانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری افزود: یکی از مطالبه های روستاییان ایجاد دهیاری است که با پیگیری های انجام شده در سال جاری استانداری اصفهان با تاسیس دهیاری در روستا های، مار، مبارکه، زائین، ونین و فران موافقت کرده و به وزارت کشور ارسال شده است.
وی بیان کرد: این بخش دارای ۵۸ روستای دارای سکنه است که ۲۲ روستای آن دهیاری دارد و با اضافه شدن دهیاری های جدید به ۲۷ دهیاری افزایش خواهد یافت.
بخشدار مرکزی اردستان بیان کرد: در راستای جهاد تبیین و اطلاع رسانی اقدام های انجام شده در سال جاری در این بخش می توان به افتتاح حساب دهیاری روستای قهساره پس از ۶ ماه مسدودی به دلیل مسایل حقوقی، اخذ موافقت بازگشایی پست بانک روستای جنبه، افتتاح روشنایی سه راهی جنبه و ومکان بعد از یک سال ونیم با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان با همکاری اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای اردستان اشاره کرد.
کیانی اضافه کرد: از دیگر اقدام های انجام در سال جاری ،ساماندهی اراضی روستا های مبارکه پس از هشت سال و الحاق هشت پلاک زمین، روستای خیرآباد پس از ۱۴ سال، نهوج بعد از هفت سال و الحاق هشت هزارو ۶۵۰ متر مربع زمین به روستای میشاب با همکاری اداره منابع طبیعی و بنیادمسکن اردستان است.
وی از بازنگری طرح هادی در روستاهای باقرآباد، نیسیان و مارچوبه خبر داد و افزود: همچنین الحاق به طرح هادی روستای بیدشک و ومکان انجام شده، تهیه طرح هادی روستاهای سلیمان آباد،علی آباد قهساره،علی آباد لاسیب، اشینه و گل ومل با همکاری بنیاد مسکن انجام شده است.
بخشدار مرکزی اردستان بیان کرد:در سال جاری قنات سیانچه، نیسیان، علی آباد، اشینه، کچی، خیرآباد، خاصه تراش و طوران با اعتبار ۲۶۰میلیون تومان باهمکاری بسیج سازندگی، فرمانداری و کمک اهالی اجرا شده است.
کیانی گفت: پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با پیگیری بخشداری و همکاری اداره مخابرات و اعتبار فرمانداری تلفن ثابت در روستای دستجرد راه اندازی شد.
وی از برگزاری سه یادواره شهدا در روستاهای مار، ومکان و نیسیان در سال جاری خبرداد و افزود: ساماندهی گلزار شهدای گمنام روستای ومکان، روشنایی گلزار شهدای دستجردو ساخت و نصب تابلو شهدای روستای چاه ریسه از اقدام های صورت گرفته است.
بخشدار مرکزی اردستان اضافه کرد: ساخت زمین چمن مصنوعی روستای زفرقند با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و زمین چمن‌مصنوعی هندوآباد ،اخذ مجوز ناحیه صنعتی برزاوند، تقویت ایستگاه صدا و سیمای ماست بندی، اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای تعویض شبکه آبرسانی نیسیان از محل کمک دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و تعویض شبکه آبرسانی کمشچه با اعتبار ۲۶۰ میلیون تومان از کارهای انجام شده در سال جاری است.
کیانی گفت: در سال جاری در مجموع حدود ۲۶ هزار متر مربع آسفالت در سطح معابر روستاهای نهوج، کهنگ، قهساره، سلیمان آباد و روستای چرمهین با اعتبارحدود سه میلیارد تومان اجرا شده، تامین اعتبار آسفالت هزارو ۲۰۰ متر جاده چاه ریسه با همکاری معدن داران منطقه صورت گرفته و در ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.
شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha