پاکدشت- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت گفت: همزمان با آخرین سه شنبه سال و برگزاری آئین چهارشنبه سوری، کلیه عوامل جمعیت هلال احمر در دو پایگاه ثابت و ستاد مرکزی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

به گزارش ایرنا،صفرعلی حسین‌آبادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن آخرین سه‌شنبه سال و برگزاری آئین سنتی چهارشنبه سوری و با هدف مقابله و پاسخگویی به حوادث، کلیه عوامل جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت، در دو پایگاه ثابت و ستاد مرکزی جمعیت در آماده باش کامل به سربرده و آماده پاسخگویی به نیاز مردم هستند.

وی اظهار داشت: از پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای یادمان شهدای مظفر و ثامن‌الحجج(ع) با استقرار کلیه نیروها و فراخوان عوامل رزرو، آماده خدمت رسانی به مردم به ویژه مسافران نوروزی بوده و یک تیم ویژه با استقرار در مرکز پاسخگویی عملیات جمعیت هلال احمر، در صورت بروز حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال، خدمات ویژه به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: مرکز پاسخگویی عملیات ندای امداد با شماره تماس ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته و برخط، پاسخگوی مردم بوده و در صورت نیاز، نیروهای هلال احمر به محل بروز حوادث اعزام می‌شوند.

حسین‌آباد با اشاره به اجرای طرح همتا ویژه پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری گفت: این طرح از دو هفته گذشته و با ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف، دانش‌آموزان و جوانان آغاز شده و طی آن، کارشناسان با حضور در مدارس، دلیل شکل‌گیری چهارشنبه سوری و مخاطرات احتمالی آن را به جوانان و نوجوانان آموزش دادند.

وی تصریح کرد: علاوه بر جوانان و نوجوانان، کارشناسان هلال احمر با حضور در بوستان‌ها، مساجد و محل تجمع مردم، نحوه برخورد با حوادث احتمالی سال و چگونگی کنترل رفتار مخاطره آمیز جوانان را آموزش دادند تا آئین سنتی چهارشنبه سوری ایمن و بدون خطر سپری شود.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.