۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85057319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده باش هلال احمر پاکدشت برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه سوری

پاکدشت- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت گفت: همزمان با آخرین سه شنبه سال و برگزاری آئین چهارشنبه سوری، کلیه عوامل جمعیت هلال احمر در دو پایگاه ثابت و ستاد مرکزی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

به گزارش ایرنا،صفرعلی حسین‌آبادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن آخرین سه‌شنبه سال و برگزاری آئین سنتی چهارشنبه سوری و با هدف مقابله و پاسخگویی به حوادث، کلیه عوامل جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت، در دو پایگاه ثابت و ستاد مرکزی جمعیت در آماده باش کامل به سربرده و آماده پاسخگویی به نیاز مردم هستند.

وی اظهار داشت: از پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای یادمان شهدای مظفر و ثامن‌الحجج(ع) با استقرار کلیه نیروها و فراخوان عوامل رزرو، آماده خدمت رسانی به مردم به ویژه مسافران نوروزی بوده و یک تیم ویژه با استقرار در مرکز پاسخگویی عملیات جمعیت هلال احمر، در صورت بروز حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال، خدمات ویژه به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: مرکز پاسخگویی عملیات ندای امداد با شماره تماس ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته و برخط، پاسخگوی مردم بوده و در صورت نیاز، نیروهای هلال احمر به محل بروز حوادث اعزام می‌شوند.

حسین‌آباد با اشاره به اجرای طرح همتا ویژه پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری گفت: این طرح از دو هفته گذشته و با ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف، دانش‌آموزان و جوانان آغاز شده و طی آن، کارشناسان با حضور در مدارس، دلیل شکل‌گیری چهارشنبه سوری و مخاطرات احتمالی آن را به جوانان و نوجوانان آموزش دادند.

وی تصریح کرد: علاوه بر جوانان و نوجوانان، کارشناسان هلال احمر با حضور در بوستان‌ها، مساجد و محل تجمع مردم، نحوه برخورد با حوادث احتمالی سال و چگونگی کنترل رفتار مخاطره آمیز جوانان را آموزش دادند تا آئین سنتی چهارشنبه سوری ایمن و بدون خطر سپری شود.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha