بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: واحدهای صنعتی و معدنی حداکثر تا یکم خرداد ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند با مراجعه به درگاه یکپارچه خدمات صنعت،معدن و تجارت شناسه کسب و کار خود را دریافت کنند.

مهدی صفوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی این استان که مجوز بهره‌برداری دارند اما فاقد شناسه کسب و کار هستند باید با مراجعه به درگاه اینترنتی khedmat.mimt.gov.ir ثبت نام و درخواست خود برای دریافت برخط شناسه را ارائه کنند.

وی با اشاره به الزامی بودن این شناسه برای همه واحدهای فعال صنعتی و معدنی، تاکید کرد: دریافت نکردن این شناسه تا پایان اردیبهشت، به معنای فعال نبودن مجوز است و مجوزهای بدون شناسه تعلیق می‌شوند.

بنگاه‌های اقتصادی، تولید خود را در سامانه تجارت ثبت کنند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: همچنین همه واحدهای تولیدی باید برای ثبت آمار تولید خود در سامانه جامع تجارت به صورت مداوم اقدام کنند.

وی توضیح داد: از آنجا که یکی از ملاک‌های فعال بودن بنگاه‌های اقتصادی در استعلام سیستمی اظهار ماهانه آمارتولید در سامانه جامع تجارت است، در صورت ثبت نکردن این اطلاعات به معنای غیر فعال بودن آن واحد است.

صفوی اعلام کرد: دسترسی واحدهایی که به مدت سه ماه پی در پی یا چهار ماه متناوب، آمار خود را در این سامانه ثبت نکنند از نیمه اردیبهشت ماه سال ١٤٠٢ در همه سامانه‌های الکترونیکی حذف می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به حذف مجوزهای کاغذی، واحدهایی که اطلاعات تولید خود را ثبت نکنند در پاسخ استعلام‌های سیستمی با محدویت دریافت خدمات مواجه می‌شوند.

طرح‌های صنعتی در دست اجرا پیشرفت خود را ثبت کنند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: در راستای پایش وضعیت طرح‌های صنعتی برای ثبت گزارش پیشرفت پروژه‌ها در درگاه یکپارچه خدمات هر سه ماه یکبار اقدام کنند.

وی هشدار داد: از ابتدای خرداد ١٤٠٢ مجوز طرح‌هایی که بیش از شش ماه از زمان آخرین اعلام پیشرفت آنها در سامانه گذشته باشد تعلیق می‌شوند؛ بنابراین سرمایه‌گذاران برنامه‌ریزی مناسب و مداومی برای بررسی پیشرفت طرح‌ها و ثبت آن داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر تکمیل و اصلاح اطلاعات پایه و کدهای اشتراکی واحدهای تولیدی با اولویت واحدهای صنعتی فرم اصلاح و تکمیل اطلاعات پایه در حال پیاده سازی در ورودی همه سامانه‌ها می باشد و واحدهای صنعتی در آینده می‌توانند با مراجعه به هر فرآیندی در سامانه های وزارت صمت ، امکان اطلاعات موجود را مشاهده، تصحیح و تکمیل کنند.