بندرعباس - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان گفت: ۶۰ روستای این استان در سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

احد قویدل فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها در حدود پنج‌ هزار و ۳۴۶ خانوار و ۱۹ هزار و ۴۰۹ نفر جمعیت دارند که از این پس می‌توانند از خدمات قرار گرفته بر بستر شبکه ملی اطلاعات استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای این منظور یکهزار و ۱۰۰ میلیاد ریال اعتبار هزینه شده و نوع ارتباط ایجاد شده هم شامل نسل سوم و چهارم تلفن همراه است.

وی در همین خصوص اشاره کرد: ۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در سه ماه گذشته برای نخستین بار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که برای این منظور احداث و ارتقای ۳۱ سایت به نسل سوم و چهارم تلفن همراه انجام شد و این روستاها در مجموع چهار هزار و ۳۷ خانوار و چهارده هزار و ۹۸۱ نفر جمعیت دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان گفت: این پروژه از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) اجرا و در شهرستان بندرعباس ۱۰ روستای سیخوران، جغدربالا، جغدرپایین، هماگ بالا، هماگ پایین، چهل گزی، جذرآباد، کلوچان، دشتمارم و کوران، در شهرستان بندرلنگه ۹ روستا شامل کونه، کوردان، بن کوه، بارچاه، چاه عبدالرحمن، زیارت، چمپه، حشم چمپه و طاعونه به این شبکه متصل شدند.

وی افزود: همچنین در شهرستان میناب ۶ روستای مجتمع امام، امام آباد، حجت آباد، گسمن، تمبوبالا و پایین، شهرستان جاسک هفت روستا شامل ونک ،گزدان، حصار، هنگستان، گزی، گتان سفلی و لافیک، شهرستان حاجی آباد پنج روستا تی‌در، خرایی بالا، خرایی پایین، شقرود و نسا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی ادامه داد:‌ روستاهای پرکان گیشو و گیشو از توابع شهرستان بندر خمیر، بهتیش و پوسمن از توابع شهرستان بشاگرد و روستاهای آبگزان، سمیلان و ده ماتون از توابع شهرستان رودان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

قویدل فرد تصریح کرد: امید می‌رود پنج سایت دیگر برای اتصال هفت روستا شامل اوین سفلی، اوین علیا ، مهدی آباد، برتمب، چاکرتو و پتکنان از توابع بندرعباس و دهخدا از توابع قشم با ۶۰۱ خانوار و دو هزار و ۱۰۶ نفر جمعیت تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.