کرمانشاه - ایرنا – فرمانده سپاه ناحیه کنگاور از عملکرد یک ساله در حوزه قرارگاه های ۱۱گانه، توزیع بسته های معیشتی، ساخت مسکن محرومان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی و محرومیت زدایی توسط ۱۲۰ گروه جهادی در این شهرستان خبر داد.

«سرهنگ علی اصغر اله دانه» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به عملکرد یک ساله ناحیه کنگاور، اظهار داشت: سپاه علاوه بر ماموریت های ذاتی و امنیتی خود در قرارگاه های ۱۱ گانه مشغول خدمت رسانی و محرومیت زدایی است.

وی بیان کرد: حضور فعال سپاه در صحنه‌ها و در کنار مردم، ترجمان واقعی مردمی بودن این نهاد انقلابی است و بدون تردید راه برون رفت از مسائل و مشکلات کشور هم نگاه مردمی و تفکر بسیج و سپاه خواهد بود.

سپاه کنگاور ۲۰ هزار بسته کمک مومنانه بین محرومان توزیع کرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور گفت: بسیجیان و نیکوکاران این شهرستان از ابتدای طرح قرارگاه حاج قاسم سلیمانی، ۱۸۰ میلیارد ریال کمک مومنانه در بین نیازمندان مناطق کم برخوردار و روستایی این شهرستان توزیع کردند.

سرهنگ اله دانه ادامه داد: این کمک ها در قالب ۱۶۸ رزمایش کمک مومنانه و ۲۰ هزار بسته معیشتی است که در بین خانواده های نیازمند شهرستان توزیع شد.

وی افزود: بسته های معیشتی بیشتر شامل کالاهای اساسی برنج، روغن، مرغ، ماکارونی، حبوبات و سایر موارد است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور تصریح کرد: این بسته ها توسط گروه های جهادی در سطح روستاها، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و سطح شهرهای این شهرستان توزیع و در اجرای آن تلاش شد تا خانواده‌های نیازمندی که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند از این کمک ها بهره مند شوند.

پخت و توزیع ۱۵هزار قرص نان رایگان به همت سپاه ناحیه کنگاور

او در ادامه گفت: پخت ۱۵هزار قرص نان توسط دهها نانوایی به صورت رایگان و توزیع آن بین نیازمندان محلات کم برخوردار شهر کنگاور در مناسبت های مختلف از دیگر اقدامات سپاه ناحیه کنگاور است.

وی با بیان اینکه در اوایل پاییز امسال و در آستانه بازگشایی مدارس و به نیت شهدای دانش آموز کنگاور تعداد ۲۵۳ بسته لوازم التحریر شامل البسه و نوشت افزار در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد، گفت: در بین این بسته ها سه تبلت و ۲ گوشی همراه نیز وجود داشت.

ساخت هشت باب مسکن برای مددجویان کمیته امداد توسط سپاه

فرمانده سپاه کنگاور از ساخت هشت باب مسکن برای مددجویان کمیته امداد در این شهرستان خبر و ادامه داد: این خانه ها آماده افتتاح هستند و نهضت محرومیت‌زدایی تا رفع کامل محرومیت ادامه خواهد داشت.

وی همچنین اضافه کرد: در حوزه مرمت و بازسازی خانه نیازمندان فقط در یک مرحله ۳۰۰ میلیون ریال به نیازمندان کمک شده و در روستاهای آباریک، دنبادام، فشخوران و رشتیان گروههای جهادی خدمت رسانی کرده اند.

کنگاور؛ رتبه نخست استان کرمانشاه در اهدای پنل های خورشیدی

فرمانده سپاه کنگاور در ادامه گفت: در حوزه پنل های خورشیدی اقدامات راهگشا و خوبی صورت گرفته که در نمودار استانی رتبه اول استان هستیم، ثبت نام ۸۰ نفر برای دریافت پنل های خورشیدی با درآمد ۲۰ ساله در شهر و روستا که تاکنون۴۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

تامین جهیزیه ۱۲ زوج جوان

اله دانه؛ کمک به تامین جهیزیه ۱۲ زوج جوان و ثبت نام ۲۰ زوج جدید و اقدام برای تامین جهیزیه زوجین را از اقدامات ارزشمند و ماندگار و کمک به ازدواج آسان عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی با ادارات بهزیستی و کمیته امداد وجود دارد، افزود: سرکشی از خانواده های دو معلوله و سه معلوله و حمایت از همه آنها همواره در دستور کار سپاه بوده است.

معرفی ۱۰ جوان معتاد به کمک های ترک اعتیاد

سرهنگ اله دانه در ادامه با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی کنگاور موضوع اعتیاد است و به خصوص معتادین متجاهری که در سطح شهر هستند، افزود: در این راستا ۱۰ جوان و معتاد متجاهر که در خیابان‌ها آواره بودند را به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کردیم که از این تعداد تا کنون شش نفر به آغوش جامعه برگشته اند.

زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر فراهم شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور در ادامه با تاکید بر ایجاد اشتغال جوانان به عنوان یکی از اولویت های اصلی سپاه، عنوان کرد: اعطای وام مشاغل خانگی به ۲۰ نفر که زمینه اشتغال برای ۶۰ نفر ایجاد شده و در حوزه کارفرمایی نیز ۲ نفر تسهیلات کارفرمایی دریافت کرده اند که زمینه شغل ۵۰ نفر فراهم شده است.

وی همچنین افزود: بیش از ۴۰۰ نفر نیز متقاضی تسهیلات اقتصاد مقاومتی هستند که به همت بسیج سازندگی از همه این طرح ها بازدید، صحت سنجی و راستی آزمایی شده است.

او گفت: تاکنون ۱۰۱ نفر در حوزه کارهای تولیدی و کارآفرینی جهت دریافت تسهیلات کم بهره به سرپرستی بانک های استان معرفی شده اند که در سال جدید تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

برگزاری پنج مرحله ویزیت رایگان در مناطق محروم کنگاور

سرهنگ اله دانه در ادامه به برگزاری پنج مرحله ویزیت رایگان به همراه توزیع داروی رایگان در طول سال جاری در مناطق محروم خبر داد و افزود: چند مرحله در کلینیک تخصصی بیمارستان شهید چمران کنگاور با حضور پزشکان متخصص برگزار شده است.

فرمانده سپاه کنگاور گفت: مجموعه اقدامات بسیج شهرستان کنگاور در حوزه قرارگاه های ۱۱گانه، طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به خصوص مقابله با کرونا، رزمایش های کمک مومنانه و ... در راستای خدمت رسانی به محرومان و محرومیت زدایی بوده که در این راستا از همه خیرین و نیکوکاران، قرارگاه بسیج سازندگی، بنیاد های مستضعفان و علوی و هیات رئیسه سپاه استان کرمانشاه خاضعانه و خالصانه تشکر و قدردانی می کنم.