بسیج سازندگی کنگاور ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور از پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای ۱۰۰ نفر در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ «علی اصغر اله‌دانه» روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های حمایتی در بسیج سازندگی، حمایت از متقاضیان تسهیلات کارگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی در میدان جنگ اقتصادی است، افزود: این تسهیلات با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه و توانمندی‌های متقاضیان در محورهای امنیت غذایی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تامین مالی برای راه‌اندازی، حمایت از اشتغال و توسعه کارگاه‌های موجود است که در هماهنگی با بسیج سازندگی کشور ایجاد شده و در بودجه سال ۱۴۰۲ تامین تسهیلات اشتغال‌زایی، حمایت و ایجاد اشتغال در نقاط روستایی و محروم برای شهرستان کنگاور مصوب شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور در ادامه گفت: در این راستا تاکنون اعتبارات قابل توجهی تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به بسیج سازندگی شهرستان کنگاور اختصاص یافته است که با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی اعطا خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله از ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال فردی حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان و برای اشتغال گروهی که حداقل شامل خود شخص و چهار نفر شاغل تحت پوشش بیمه می‌شود، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با دوره بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است.

به گفته سرهنگ اله دانه متقاضیان می‌توانند در صورت باز شدن سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی به نشانی EBSVAM.IR درخواست اعطای تسهیلات خود را برای بررسی در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ثبت و ارسال کنند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha