به گزارش ایرنا، محمد حسین ترکی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاران یزد افزود: این جشنواره با هدف استفاده از ظرفیت رسانه ها برای معرفی فعالیت های سازمان به مردم و همچنین اطلاع رسانی آنها در ایام عید نوروز است تا به خوبی مردم کشور و استان بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند.
وی با قدردانی از فعالیت رسانه های گروهی یزد ادامه داد: این جشنواره در قالب های خبر، گزارش، مصاحبه، اخبار پوششی، گزارش تصویری است که اصحاب رسانه میتوانند با تولید محتوا در این بخش ها در این جشنواره شرکت کنند.
وی بیان کرد: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و همزمانی با ایام نوروز به صورت ویژه نیز به موضوع فرهنگ مردم یزد و ویژه برنامه های این ماه پرداخته می شود و تولیدات رسانه ای در این بخش نیز حمایت می شوند.
ترکی تاکید کرد: ما در استان در این ایام بیش از ۴۰ ویژه برنامه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان داریم که هر کدام از آنها می تواند فرهنگ مردم استان را به جامعه معرفی کند و امیدواریم با همکاری رسانه ها بتوانیم در این مسیر گام های اساسی برداریم و از این تولیدات حمایت کنیم.
یزد در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونهای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخهها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته میشود.
استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی میکنند.