چابهار- ایرنا- دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: تمام اقدامات لازم برای ایجاد فضایی شاد و پرنشاط برای گردشگران و مسافران نوروزی با ایجاد هفت کمیته در این ستاد فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدسعید موسایی باغستانی روز شنبه در ستاد اجرایی سفر منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: برای فراهم کردن محیطی مفرح، در منطقه آزاد چابهار برنامه‌هایی در قالب جشن رمضان، با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم منطقه طراحی شده تا خاطره‌ای خوب برای گردشگران نوروزی به یادگار بماند.

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار نیز بیان کرد: برنامه‌های ورزشی و تفریحی منطقه آزاد چابهار با محوریت خانواده‌ها به پیشواز گردشگران نوروزی می‌رود.

مهدی آبروش با اشاره به نزدیک شدن تعطیلات نوروزی و اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار برای میزبانی شایسته از گردشگران گفت: طراحی برنامه‌های متنوعی با محوریت افزایش نشاط اجتماعی برای خانواده‌ها و کودکان، اولویت ما برای نوروز پیش رو است.

وی تأکید کرد: نوروز باستانی فرصتی برای ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت امید در بین شهروندان و گردشگران است و باید از این فرصت، استفاده بهینه کرد.

مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار با برشمردن بخشی از این برنامه‌ها در ۲ بخش ورزشی و تفریحی افزود: برگزاری رقابت دارت، دوچرخه‌سواری، ماهیگیری و اجرای موسیقی‌های بومی و محلی، گشت‌های رایگان دریایی، مجسمه‌سازی در سواحل و رقابت‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان بخشی از این برنامه‌ها تا پیش از حلول ماه مبارک رمضان برای پر کردن اوقات فراغت و خاطره سازی برای گردشگرانی است که چابهار را به‌عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب می‌کنند.

آغاز به کار سامانه ۱۲۴ منطقه آزاد چابهار

مدیر بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد چابهار از راه‌اندازی سامانه تحت وب پاسخگویی به شکایات این منطقه آزاد در راستای تکریم و افزایش رضایت شهروندان خبر داد.

عبدالرزاق تخش گفت: با توجه به لزوم اجرای ماده ۲۵ قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد و در راستای افزایش رضایت ارباب‌رجوع و ذینفعان شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان منطقه آزاد چابهار، سامانه مذکور به آدرس http://۱۲۴.cfzo.ir راه‌اندازی شده و از امروز آغاز بکار کرد.

وی افزود: مسافران و شهروندان می‌توانند شکایت، پیشنهادات، انتقادات و اعلانات خود را در خصوص خدمات این سازمان و حوزه‌های زیرمجموعه فعال در منطقه، با استفاده از فرم الکترونیکی طراحی شده و با امکان بارگذاری مستندات در این سامانه ثبت کنند.

مدیر بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: کارشناسان این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی درخصوص تخلفات تمامی صنوف بوده و با دریافت این گزارش‌های مردمی، عملکرد واحدهای زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد چابهار را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.

وی مدیریت بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد چابهار را مسوول رسیدگی و پاسخگویی به درخواست‌های ثبت‌شده در این سامانه معرفی کرد و ادامه داد: پس از ثبت درخواست مراجعان در این سامانه، شماره همراه متقاضی احراز شده و بلافاصله شماره پیگیری برای وی ارسال می‌شود و درخواست در روند رسیدگی سیستمی و ارجاع به حوزه‌های مربوطه جهت پاسخ‌دهی به‌صورت خودکار قرار می‌گیرد.

به گفته تخش، متقاضیان از بخش پیگیری درخواست مندرج در این سامانه و با وارد کردن کُد پیگیری می‌توانند در جریان جزئیات، نحوه و مراحل رسیدگی به درخواست خود قرارگرفته و در نهایت نتیجه رسیدگی به درخواست، در قالب پیامک به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.