سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۱۵۱ درصد تعهد اشتغال امسال این استان با پیگیری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر کاشانی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان ابراز کرد: با پیگیری های انجام شده و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان امسال ۱۶ هزار و ۲۲۶ فرصت شغلی در بخش خصوصی در استان سمنان ایجاد شد، که معادل ۱۴۴ درصد از کل تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ استان سمنان می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: با احتساب اشتغال ایجاد شده در بخش دولتی و خصوصی در مجموع ۱۵۱ درصد تحقق برنامه اشتغال در استان رقم خورد.

وی تصریح کرد: بیشترین درصد تحقق اشتغال به ترتیب مربوط به شهرستان‌های سرخه، شاهرود و دامغان است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در خصوص پرداخت وام در بخش مشاغل خانگی گفت: با توجه به اعتبار ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱، بانک های عامل استان تاکنون به ۸۱۶ طرح ۵۹ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان وام پرداخت کردند.

وی یادآور شد: پرداخت وام در بخش مشاغل خانگی زمینه اشتغال یکهزار و ۶۲ نفر را فراهم کرد و طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون ۷۷ درصد سهم وام استان در این بخش پرداخت شد.

کاشانی، با اشاره به تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ، گفت: با توجه به میزان تخصیص به بانک های عامل استان تاکنون ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

با رویکرد دولت مردمی آیت الله رئیسی و دولتمردان و مسوولان استان سمنان، رشد اقتصادی استان با احیای بالغ بر ۸۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد موجب شد تا نرخ بیکاری استان پس از سالها به عدد ۶.۱ درصد کاهش یابد.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

برچسب‌ها