تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

شیراز-ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: در بارندگی کنونی که از یکم فروردین ماه آغاز شد تاکنون در ۲۷ ایستگاه فارس بارندگی به ثبت رسیده و برف بهاری چهره سپیدان را سفید پوش کرد.

مدیر کل هواشناسی فارس روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اعلام وضعیت سطح زرد که ۲۸ اسفند صادر شد، تا ساعت ۹:۳۰ دوم فروردین در ۲۷ ایستگاه فارس باران باریده است؛ در سپیدان هم یک سانتی متر برف به زمین نشسته است.

سپیدان، استهبان و نی ریز در صدر باران بهاری

مسعود حقیقت افزود: در بارندگی بهاری که از اول فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز شد تا کنون شهرستان سپیدان با ۹ میلی متر استهبان و نی ریز با ۶ میلی متر در صدر قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین خفر با پنج ،فسا با چهار،لارستان و بوانات با سه، اقلید، جهرم، زرین دشت، شهرک گلستان شیراز و نورآباد ممسنی هم با ۲ میلی متر در رتبه های بعدی قرار دارند و میانگین بارندگی بهاری فارس هم ۲ میلی متر به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: ایستگاههای پاسارگاد، تخت جمشید، منطقه فورگ داراب و گراش هم باران گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی در سال جدید از سه شنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا دوم همین ماه در استان به ویژه شمال، جنوب شرق و مرکز ادامه دارد.

سپیدان در صدر، سددرود زن ۵۶ درصد افزایش در سال زارعی

سد درودزن

شهرستان سپیدان با ۶۹۸ میلی متر همچنان صدرنشین میزان بارندگی سال زارعی (از ابتدای مهرماه )‌ است، نورآباد ممسنی با ۵۶۸ ،‌کازرون با ۴۶۵، فیروِزآباد با ۴۳۷ میلی متر در رده های بعدی جای دارند و در شیراز هم ۲۹۹ میلی متر باران باریده است.

همچنین باران در سد درودزن هم در سال جاری زارعی ۳۴۰ میلی متر گزارش شده است و نسب به سال 1401 و مدت مشابه ۵۶ درصد افزیش داشته است.

میانگین بارندگی فارس، ۳۰ درصد افزایش

میانگین بارندگی سال زارعی جاری دراستان فارس ۲۵۴ میلی متر گزارش شده است که نسبت به سال زراعی گذشته حدود ۳۰ در رصد افزایش داشته است.