شیراز - ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان جهرم از آغاز طرح توسعه پایدار منظومه روستایی استان فارس در بخش کردیان جهرم خبر داد و اظهار داشت: این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک منظومه‌هایی روستایی طراحی شده است.

محمدحسن شعبانی فرماندار ویژه شهرستان جهرم روز پنجشنبه با اعلام جزییاتی از اجرای این طرح به عنوان طرح شاخص پیشرفت های روستایی به خبرنگار ایرنا گفت : طرح آبادانی و پیشرفت منظومه های روستایی برای اولین بار در استان فارس در حال انجام است.

وی افزود: بخش کردیان شهرستان جهرم به عنوان مکان هدف و پایلوت برای این اجرای طرح در استان فارس در نظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه در طرح توسعه پایدار منظومه‌ روستایی زیر ساخت های لازم برای اجرای این طرح در زمینه های مختلف پیش بینی شده است، گفت: تمام دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان، از این پس باید بر اساس طرح منظومه اقدام به برنامه‌ریزی به ارائه خدمات کنند.

شعبانی ادامه داد: اجرای طرح منظومه روستایی موجب توانمندی و بهبود چشمگیر وضعیت معیشت ساکنین روستاهای خواهد شد.

فرماندار شهرستان جهرم با بیان اینکه اجرای این طرح، موجب به ثمر رسیدن هرچه زودتر سیاست دولت در جهت توسعه پایدار روستاها خواهد شد، تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی نهایت همکاری را با مشاور تهیه طرح منظومه داشته باشند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم نیز با بیان اینکه خدمت به جامعه روستایی، از برجسته ترین وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است اظهار داشت : طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در این شهرستان اجرا می‌شود، این طرح به تشخیص اولویت‌ها و گام برداشتن در جهت‌ آن‌ها کمک می‌کند.

عبدالصمد کارگر فرد، اظهار داشت: عمده فعالیت‌های بنیاد مسکن عمرانی است اما همواره نگاه توسعه دارد، تهیه و اجرای طرح‌های هادی مسکن روستاییان و اجرای مقاوم سازی منازل، بازسازی مناطق آسیب دیده، تامین زمین برای مسکن در روستاها و تهیه و اجرای طرح‌های گردشگری برای مناطق روستایی و طرح سند دار کردن املاک از اقدامات بنیاد مسکن است.

وی بیان داشت: طبق بررسی ها در سالهای گذشته، سرمایه گذاری زیادی در روستاها انجام گرفته است اما خروجی آن‌ها در مناطقی متناسب با این سرمایه‌گذاری‌ها نبوده است، متاسفانه با وجود سرمایه‌گذاری‌ها برخی از روستاها تخلیه شده و مهاجرت اتفاق افتاده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم ادامه داد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعنوان یکی از نهادهای برخاسته از نظام جمهوری اسلامی، در طول فعالیت خود اقدامات موثر و ارزشمندی را در روستاها و برای ساکنین محروم آنها انجام داده است و در حال حاضر شاهد به ثمر رسیدن این فعالیتها و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی در محرومیت زدایی از روستاها هستیم.

کارگر فرد اضافه کرد : فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در امر عمران و آبادی روستاها بشمار می رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی به انجام می‌رسند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۸۳ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.