بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: هزار ۶۵۲ بیمار خاص زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که بخشی از هزینه‌های سنگین درمانی آنها را پرداخت می‌کنیم.

مجید الهی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ هزار و ۵۰۸ بیمار صعب العلاج و مابقی بیمار خاص هستند.

به گفته وی؛ این نهاد حمایتی در طول یک سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ هزار تومان به بیماران زمین‌گیر کمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: بیماری‌های خاص شامل ام‌اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و بیماران پیوند کلیه و بیماری‌های صعب‌العلاج شامل انواع سرطان، دیابت و افراد زمین گیر می‌شود.

وی، بهبود شاخص‌های بهداشتی را از اولویت‌های رسیدگی به سلامت مددجویان دانست و افزود: کمک هزینه‌های فرانشیز، خدمات ویژه درمان بیماران بستری شده در منزل و تهیه تجهیزات پزشکی بیماران بستری از جمله خدماتی است که این نهاد به مددجویان تحت حمایت ارائه می دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز این نهاد یک میلیارد تومان به این بیماران کمک کرد.

الهی راد بیان کرد: همچنین در این مدت ۶۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ۹۰ میلیون تومان هم بین این بیماران زیر پوشش توزیع شد.

وی افزود: این نهاد سالانه با اولویت مناطق محروم، خدماتی از قبیل غربالگری انواع بیماری‌های غیرواگیر، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت، تحویل سبد اقلام، کمک هزینه پزشکی در قالب خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی به مددجویان ارایه می‌دهد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون و ۱۱ نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.