زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: پارسال یک هزار و ۲۲۰ کودک و زن در معرض آسیب‌های اجتماعی و آسیب دیده و سایر افراد در معرض بحران شناسایی و در مرکز اورژانس اجتماعی به صورت سرپایی و نگهداری موقت پذیرش شدند.

سلمان حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال گذشته برای گروه های هدف تحت پوشش، خدمات تخصصی از قبیل مددکاری، روانشناسی، حقوقی، نگهداری، روانپزشکی و آموزشی ارائه شده است.

وی اضافه کرد: بهزیستی جزو معدود دستگاه‌هایی است که در آسیب های احتمالی به کودکان از قبیل کودکان کار، کودک آزاری، فرار کودکان از منزل، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مداخله می‌کند و نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها است.

این مسوول با بیان اینکه پارسال پنج هزار و ۵۰۰ مورد تماس با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان برقرار شد، گفت: همشهریان در صورت مشاهده کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، فرار از منزل، خودکشی و خشونت های خانگی سکوت نکنند و به خط یاد شده زنگ بزنند.

وی اظهار داشت: خط تلفن ۱۲۳ همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های همشهریان و مداخله در بحران های فردی و خانوادگی است و تیم خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی متشکل از مددکار و روانشناس در مواقع بحرانی برای یاری تماس گیرندگان اقدام می کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون اورژانس اجتماعی و خودروی خدمات سیار در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.