کیش - ایرنا - رییس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش گفت: نوروز امسال حدود ۱۸ هزار گردشگر در کمپ های مسافری خانوادگی و ایثارگران این جزیره اسکان یافتند.

به گزارش ایرنا، محسن نظرپور روز دوشنبه در نشست خبری با محوریت ارائه گزارش عملکرد مرحله نخست سفرهای نوروزی اظهار کرد: نوروز امسال میانگین ماندگاری مسافران در کمپ های اسکان نوروزی ۲ شب بوده و با حضور حدود ۱۸ هزار مسافر با برپایی چهار هزار ۶۳۰ تخته چادر در این کمپ ها بیش از ۳۱ هزار نفر شب اسکان ثبت شده است.

وی افزود: شیفت های شبانه روزی حفاظت فیزیکی و حراست برای حفظ امنیت و پذیرش ۲۴ ساعته گردشگران، برپایی نماز جماعت در مصلای بزرگ کیش، ایجاد فضای بازی کودکان، استقرار پایگاه های هلال احمر و آتش نشانی، راه اندازی سوپر مارکت، بازار میوه و تره بار از جمله اقدامات این کمیته در کمپ های اسکان است.

نظر پور اضافه کرد: تمام ملزومات جهت رفاه حال مسافران و گردشگران، از جمله حمام و سرویس بهداشتی تا جایگاه های شارژ تلفن همراه و ایجاد امنیت و آرامش در کمپ های متاهلی و مجردی، کمپ های خانواده ایثار گران و جانبازان فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با بیان اینکه نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر ماموریت های این شرکت در ایام نوروز است یادآور شد: تعداد۱۲۸ دستگاه تاکسی زرد، ۵۶۰ تاکسی سفید،۷۹ دستگاه مینی بوس و ۳۸ دستگاه هایس به مسافران خدمت ارایه می کنند.

وی افزود: در ۱۰ روز گذشته با انجام بیش از ۴۵۵ هزار سفر شهری یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات حمل و نقل شهری بهره مند شدند و یک هزار و ۲۰۰ مسافر نیز با سامانه ۱۴۱ حمل و نقل عمومی این جزیره تماس گرفته که ۶۶ مورد به منظور ثبت شکایت بوده است.

نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: در این مدت یک هزار و ۴۵۰ تن پسماند از سطح جزیره جمع اوری شده که حدود ۶۰ درصد بیشتر از میانگین حدود ۹۰ تن در هر روز است.

وی مجموع تولید پساب فاضلاب در ایام نوروز را ۱۶۸ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به متوسط روزانه شرایط عادی ۶۰ درصد بیشتر است.

نظر پور در حوزه ورزش نیز با ارائه آمار استفاده گردشگران از اماکن ورزشی، گفت: ۱۸ هزار و ۴۹۹ نفر از خدمات اماکن ورزشی آبی از جمله پلاژ بانوان، آقایان، استخر کرانه و استخر المپیک و ۱۸۶ هزار و ۱۷۸ نفر نیز از خدمات ایستگاه های دوچرخه، کلوپ های غواصی، شناور های تفریحی و مجموعه سوارکاری بهره مند شده اند.