بندرعباس - ایرنا - فرماندار جاسک گفت:‌ زیبایی‌های بی‌نظیر شهرستان از چشم‌ طبیعت‌گردان و گردشگران پنهان مانده و کمتر شناخته شده هستند.

علی مهرانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد که خور کرتی به عنوان بزرگترین خور غرب آسیا و شمال آفریقا در این شهرستان واقع شده و علاوه‌بر جنگل‌های جرا دارای ساحل صدفی و تپه‌های شنی است.

وی ادامه داد: اکنون هم درحال مطالعه برای رساندن خدمات مورد نیاز در این خور به گردشگران و مسافران و علاقه‌مندانی هستیم که در آینده بخواهند به تماشای زیبایی‌های این خور بیایند.

وی اضافه کرد:‌ سایر خورهای جاسک از قبیل خور جاسک کهنه، کوه مبارک، جگین، خلاصی و سدیج هم هر کدام دارای زیبایی‌ها و مزیت‌های خاص به خود هستند و این شهرستان علاوه‌بر خورها دارای گل‌فشان‌ها از قبیل گل‌فشان گتان هم است.

فرماندار جاسک گفت: صخره‌های ساحلی زیبا حتی در شهر جاسک هم قابل دسترسی بوده و از پشت فرمانداری تا پارک سنگ سیاه می توان زیباترین مناظر از این صخره‌ها را مشاهده کرد، وجود کوه‌های مریخی از سیریک تا آبکوهی، کرتی و گتی هم منظره‌ای زیبا در مقابل چشمان بینندگانی که در این مسیر تردد دارند ایجاد می‌کند.

مهرانی یادآور شد: بنای تلگرافخانه جاسک با بیش از ۴۰۰ سال قدمت، غار تاریخی طبیعی صادرمن تاریخی که راه دسترسی به آن اندک دشوار بوده و مقداری از مسیر را باید با پای پیاده طی کرد، قلعه تاریخی شیر آهن و برج سیاه و سفید هم تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های دیگر شهرستان جاسک محسوب می‌شود.

وی اشاره کرد: این زیبایی‌ها به اضافه قرار گرفتن شهرستان جاسک در مسیر بندرعباس به چابهار و ساحل بکر ۳۰۰ کیلومتری آن موجب شده بسیاری برای بهره‌گیری از زیبایی‌های موجود منطقه، این شهرستان را برای تماشای نوروزی خود انتخاب کنند.

فرماندار جاسک گفت: برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی هم ۲ پارک به اضافه ۱۸ فضای آموزشی با حدود ۸۳ کلاس درس آماده استفاده این افراد شده است و روزانه تعداد بسیاری وارد این شهرستان شده و از آن خارج می‌شوند.

مهرانی افزود: یک هزار و ۲۵۲ خودرو در روز گذشته خارج و یک هزار و ۸۸۵ دستگاه خودرو هم در روز گذشته به شهر جاسک وارد شدند و برنامه برگزاری رقابت‌های شتردوانی به خاطر تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز برگزار نشد.

شهرستان جاسک با ۵۱ هزار نفر جمعیت مشرف به دریای عمان و در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده و شغل عمده مردم صیادی و کشاورزی است.