۳ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبر: 85064124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسافران هرمزگان شهرهای پُرجاذبه را جایگزین سفر به جزایر کنند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: با توجه به شرایط جوی و محدودیت‌های تردد دریایی، مسافران نوروزی می‌توانند سفر به شهرهای پرجاذبه هرمزگان را جایگزین سفر به جزایر کنند.

محمد محسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبیعت و اقلیم متنوع هرمزگان از کوه های گنو گرفته تا باغات حاجی آباد و میناب و رودان و همچنین جاذبه های استان در شهرهای جاسک و سیریک و بستک و بندرلنگه و خمیر و دیگر مناطق استان ، فرصتی استثنایی و فراموش نشدنی برای گردشگری مسافران نوروزی است.

وی به مسافران توصیه کرد: اصراری برای سفر دریایی به جزایر نداشته باشند و به ویژه از تردد با شناورهای غیرمجاز از مبادی غیر رسمی به شدت خودداری کنند.

آمار مسافران از یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان یادآور شد: هم اکنون آمار ثبت شده مسافران از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گذشته و هتل ها و مراکز اقامتی با ظرفیت حدود پنج هزار و ۷۰۰ تخت هتلی، به طور ۱۰۰ در صد پرشده است که با توجه به روند ورود و خروج مسافر، گردشگران جدید جایگزین می شوند.

محسنی اضافه کرد: نظارت و بازرسی مراکز اقامتی رسمی و قانونی نیز به صورت ویژه و مستمر در دستور کار قرار دارد.

به گفته این مسئول برخی مراکز اقامتی تذکرهای جزئی برای ارائه بهتر خدمات دریافت کرده اند که قابل چشم پوشی است و بر اساس بررسی های میدانی، مسافران بیشترین رضایت را از مراکز اقامتی هرمزگان دارند.