تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۶۰ بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی مرتبط با این ماه انجام و در نتیجه هفت نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهدی سعیدی روز پنجشنبه با ارسال گزارشی به خبرگزاری ایرنا در تربت حیدریه افزود: در نتیجه ۱۶۰ بازدید ۲۰ مورد از مراکز پخت و عرضه آش، حلیم، شله، زولبیا و بامیه سطح شهرستان نیازمند بررسی و آزمایش‌های بیشتر تشخیص داده شدند که در نتیجه هفت نفر متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.


وی با یادآوری این‌که تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان منجر به تشدید نظارت‌ بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی تربت حیدریه شده است، گفت: تامین حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، زائران و نظارت و بازرسی از مکان‌های تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن بین راهی مهمترین هدف بازرسی‌ هاست.


سعیدی اظهار کرد: تامین بهداشت ایمنی مواد غذایی و آشامیدنی، کنترل بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، نظارت بر جمع‌آوری صحیح پسماندها و فاضلاب شهروندان تربت‌حیدریه از دیگر اهداف این طرح نظارتی است.


رییس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: شهروندان، مسافران و زائران در صورت مشاهده موارد مشکوک یا برای رسیدگی به شکایت‌ خود می‌توانند به سامانه ۱۹۰ مراجعه و با کارشناسان آن ارتباط برقرار کنند.


تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد به سبب قرار گرفتن در گذرگاه ارتباطی شرق کشور معبر مهم گردشگری مذهبی استانهای جنوبی و جنوب شرق ایران محسوب می شود.