یزد- ایرنا- یوم‌ الله ۱۲ فروردین، روز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است که ملت قهرمان ایران با حضور گسترده در مهم‌ترین همه پرسی تاریخ کشورمان با رای اکثریت ۹۸.۲ درصد ساختار سیاسی و اجتماعی را تعیین کردند.

به گزارش ایرنا، در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تجلی اراده ملت فهیم ایران اسلامی مبنی بر استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت و ثمره سال‌ها مبارزه ملت در مقابل طاغوت به ثمر نشست و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مردم ایران تبلور یافت .

رای آری ۹۸.۲ درصدی مردم قهرمان ایران در لبیک به فراخوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در عمل محقق شد و ایشان آن را برای همیشه عید اعلام کردند و تکریم و زنده نگه داشتن چنین روزی از اهمیت بسیار برخوردار است.

ابعاد این رخداد بزرگ سیاسی و اجتماعی در قالب جهاد تبیین توسط نخبگان و رسانه‌های گروهی برای نسل جوان بازگویی شوددر این خصوص تعدادی از مسئولان، نخبگان و فرهنگیان استان یزد در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) یزد با تبریک بهار طبیعت و معنویت، یوم الله ۱۲ فروردین ماه را یک عید حقیقی و اوج عزت و سعادت مردم ایران ذکر کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد با تبریک ۱۲ فروردین گفت: در این روز تاریخی و ماندگار، ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای به تثبیت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادند و با دست خود ساختار سیاسی و اجتماعی کشور را مشخص کردند.

حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: مردم ایران با مشارکت بالای خود در این همه پرسی بزرگ ، طعم موفقیت سال‌ها مبارزه خود علیه طاغوت را چشیدند.

وی با بیان اینکه حفظ نظام و انقلاب اسلامی یک رسالت ملی و اسلامی است اظهار کرد: در این سال‌ها تمامی دشمنی‌ها و ترفندها در ابعاد مختلف که علیه انقلاب اسلامی توسط اردوگاه استکبار صورت گرفت با همدلی و بصیرت مردم نقش بر آب شده است.

این مسئول بیان کرد: یوم الله ۱۲ فروردین از چنان اهمیتی برخوردار است که هیچگاه نباید در ذهن مردم پاک شود و باید ابعاد این رخداد بزرگ سیاسی و اجتماعی در قالب جهاد تبیین توسط نخبگان و رسانه‌های گروهی برای نسل جوان بازگویی شود.

متوسل بیان کرد: یکی از توطئه‌های فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن این است که مناسبت‌های مهم تاریخی و فرهنگی کشورمان فراموش شود بنابراین رسالت ملی و انقلابی حکم می‌کند که جریانات متعدد انقلاب دقیق و شفاف برای جوانان منعکس و منتقل شود.

یکی از استادان دانشگاه یزد با تبریک یوم الله ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام اسلامی در ایران گفت: تشکیل نظام اسلامی جزو آرزوهای دیرینه ملت قهرمان ما بود که برای تحقق آن سال‌ها انواع سختی‌ها را تحمل کردند و خون‌های مطهر زیادی برای آن ریخته شود.

یکی از مهمترین راه‌های اجرای توصیه‌های رهبری، پرداختن به موضوع ۱۲ فروردین و رای مردم به نظام اسلامی است و باید نسل جوان را در جریان تحولات قرار دهیمدکتر مهدی اسلام زاده افزود: این انقلاب و نظام به راحتی بدست نیامده و باید امروز که دشمنان در جنگی تمام عیار تمامی ارزش‌ها و مقدسات را نشانه گرفته‌اند برای پاسداری از حریم نظام اسلامی و انقلابی جانانه دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: استقرار نظام اسلامی مدیون جانفشانی شهیدان و همراهی مردم و تلاش مسئولان مخلص بوده و باید این رویه و روحیه که نیاز مبرم زمان حال است تداوم یابد و همه باید دولت را در تحقق اهداف خود که کار و حضور در میدان خدمت است یاری دهند.

یکی از فرهنگیان یزد هم با تبیین اسلامیت و جمهوریت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ۴۴ سال گذشته گفت: حفظ نظام اسلامی مقابل تحریم‌ها و تهدیدها امری مهم است و همه باید در قبال آن احساس تکیف کنند و توطئه دشمنان را خنثی نمایند.

حسین ابویی با تبریک یوم الله ۱۲ فروردین اظهار کرد: حفظ جمهوری اسلامی بسیار مهم است چون این انقلاب به راحتی بدست نیامده و ما امروز با وجود هجمه گسترده استکبار دارای استقلال و آزادی هستیم و این نعمت بزرگی است.

وی در خصوص اهمیت جهاد تبیین بر اساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: بدون شک یکی از مهمترین ابعاد پرداختن به موضوع ۱۲ فروردین و رای مردم به نظام اسلامی است و باید نسل جوان را در جریان تحولات قرار دهیم.

۱۲ فروردین روز بزرگ تاریخی ملت ایران است

همچنین فرماندار مهریز گفت: پس از سال‌ها مبارزه ملت ایران با استبداد طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ به زعامت حکیمانه حضرت امام خمینی ( ره )، تاریخ مقاومت، مبارزه و آزادی خواهی مردم ایران در ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸ به نقطه‌ای درخشان پیوند خورد که مردم به استقرار نظام جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی رای دادند .

محمد دهقان بنادکی افزود: یوم الله ۱۲ فروردین‌ماه عید بزرگ و غرور آفرین ملت سرافراز ایران است و امروز در سایه سار منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و به پشتوانه حضور دشمن شکن و همراهی و همگرایی مردم ولایتمدار ایران شاهد تحقق بیش از پیش اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و فتح قله‌های رفیع عزت، اقتدار، اعتلا و سرافرازی در حوزه های مختلف هستیم.

یوم الله ۱۲ فروردین عید بزرگ ملت ایران

استاندار یزد نیز با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامیداشت و نوشت: دوازدهم فروردین یادآور عیدی عظیم و یوم الله جاودانی است که مردم رشید ایران اسلامی در همه پرسی‌ای تاریخی،نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی برگزیدند و انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خویش را که با رهبری حکیمانه و شجاعانه امام راحل عظیم الشان (ره) به بار نشسته بود کامل کرده زمینه ساز تحولاتی عظیمی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی گردیده و آزادی خواهان و مظلومان عالم را امیدی دوباره بخشیدند و استقلال و آزادی ایران عزیز اسلامی را تضمین کردند.

مهران فاطمی ادامه داد: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه ضیافت الهی و گرامیداشت دوباره حلول سال جدید که با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال مهار تورم و رونق تولید نامگذاری شده، یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر انقلاب را گرامی داشته و فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی را به مردم شریف استان دارالعباده و دارالعلم یزد تهنیت عرض می‌کنم.

به گزارش ایرنا، در ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ مردم ایران با حضور در پای صندوق‌های رای قاطعانه بر تاسیس نظام جمهوری اسلامی رای دادند که نتیجه آرای مردم در ۱۲ فروردین اعلام و این روز به عنوان روز جمهوری اسلامی نام گذاری شد.