به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، حسن رضایی فر گفت: پس از وقوع حادثه فرود یک هواپیمای مسافربری در باند بسته و غیرعملیاتی فرودگاه کیش، دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری برای خلبانان پروازها به مقصد فرودگاه کیش یک هشدار ایمنی با توجه به وضعیت فرودگاه و پرهیز از استفاده باند غیر عملیاتی و بسته آن فرودگاه صادر کرد.
وی افزود: با توجه به پیشرفت طرح بازسازی باند غیرعملیاتی فرودگاه کیش، این باند به عنوان یک باند مناسبتر برای خلبانان به نظر رسیده و احتمال اشتباه خلبانان در شناسایی آن قابل استفاده و عملیاتی در هنگام دید محدود امکان دارد درصورتیکه هنوز این باند تکمیل نشده و استانداردهای لازم را کسب نکرده است.
رضایی فر تصریح کرد: در همین راستا دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری برای ارتقای ایمنی پروازهای فرودگاه کیش توصیههای ایمنی از جمله اینکه خلبانان پرواز با هماهنگی واحدهای دیسپچ، قبل از انجام پروازها ضمن توجه به اطلاعات منتشره در نشریه هوانوردی کشور در توجیه خود از پرواز به تنها باند عملیاتی ۰۹چپ- ۲۷ راست این فرودگاه توجه کرده و موظفاند ضمن رعایت اصول سکوت متعارف و مدیریت در اتاقک خلبان به هنگام تقرب و رعایت دستورالعملهای عملیاتی شرکت هواپیمایی متبوع، ضمن تایید باند مجاز مابین دو خلبان، در شناسایی آن دقت لازم را معمول داشته تا فرود ایمنی را انجام دهند را به طور عمومی منتشر کرد.
وی تاکید کرد: همچنین مسوولان فرودگاه کیش موظف به اتمام سریع طرح بازسازی باند ۰۹ راست (۲۷ چپ) در فرودگاه و نصب سامانه فرود دقیق (ILS) و ازدیاد هشدارهای ایمنی روی باند مذکور هستند.