تهران- ایرنا- وزارت صنعت و تجارت دولت نجات ملی یمن شنبه شب در گزارشی اعلام کرد، حملات ائتلاف عربی به این کشور ۱۶۷ میلیارد دلار به بخش صنعتی و تجاری خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایرنا از المسیره، وزارت صنعت و تجارت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، بخش خصوصی این کشور در حملات ائتلاف عربی متحمل خسارات هنگفتی شده که بر اساس برآوردها بیش از ۷۵ میلیارد دلار است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۲ هزار مرکز تجاری هدف حمله قرار گرفت که بیش از ۱۲ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

در این گزارش آمده است همچنین بیش از ۷۰۰ بازار محلی و مرکزی هدف حمله قرار گرفته شده که خسارت آن بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

وزارت صنعت و تجارت یمن افزوده است: خسارت وارده به بخش تجارت خارجی در سال‌های تجاوز بیش از ۷۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار بوده است.

بنابراین این گزارش، در بخش صنعت نیز ۹۶ تاسیسات بزرگ صنعتی متعلق به بخش دولتی و خصوصی به طور کامل تخریب شده است.

در گزارش وزارت صنعت و تجارت یمن آمده است: میزان خسارات مستقیم و غیرمستقیم به بخش صنعت هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار برآورد شده است و بیش از ۴۶۰ بنگاه کوچک و متوسط ‌آسیب دیده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است: فعالیت بیش از ۴۴ هزار کارخانه و کارگاه تولیدی در نتیجه افزایش هزینه‌های تولید متوقف شده است.

بر اساس آمار وزارت صنعت و تجارت، بیش از ۹۰ هزار کارگر در بخش صنعت فرصت‌های شغلی خود را از دست داده و هزاران کارگر بیکار شده‌اند.

محدودیت‌های ناشی از محاصره یمن بر امنیت غذایی و وضعیت اقتصادی یمن تأثیر منفی گذاشته است.

ائتلاف عربی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور به اهداف خود نرسیدند.