تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

کرج – ایرنا-  طبیعت روز ۱۳ فروردین با شگفتن غنچه های گل و درخت و سبزه آرایی پذیرای مردمانی  است که سالی پرکار و تلاش پشت سر گذاشته تا دمی در خوان روح نواز کوه ودشت و دامن بیاسایند  و برای شروع سالی پرتلاش انرژی بگیرند.

به گزارش ایرنا، بهار فرش سبز و رنگارنگ خود را بر دامن طبیعت پوشانده تا جلوه شگفتی ساز از حیات دوباره را در خاک مرده به نمایش بگذارد و گوشه ای از عظمت و جلال خالق هستی را عیان سازد. کوه و دشت آنقدر دلبری می کند که هیچ تابی برای بی تابی باقی نمی ماند.

کوه چنان زیبا و دلنشین است که روح و جان را به بالا فرا می خواند و دشت آنقدر سبز و لاله زار است که هوش و حواس را از سر می پراند؛ در این روز ۱۳ بهاری، طبیعت برای همه مخلوقات دلربا است.

گل های رنگارنگ بهار ۱۴۰۲ به لطف بارش های زمستانی و نوروزی ایران عزیز چنان قد کشیده اند که هر برای دیدن روی درخشان خورشید از هم گوی سبقت می گیرند.

صدای دلنشین پرندگان حکایت از شور و شعف طبیعت خدادادی دارد و چلچله ها برای بهار رها یافته از چنگال دیو خشکسالی نغمه می سرایند.

درختان با شکوفه های خود در باغ ها و طبیعت سالی پر از نعمت و فراوانی را فریاد می زنند و مردمان کهن دیار ایران زمین و البرز را در بهار طبیعت و بهار قرآن به شکرانه فرا می خوانند.

گیاهان آنقدررشد و نمو یافته که ناپاکی های و زباله های دامن طبیعت گرفته را در خود فرو برده تا هیچ پلیدی بر خاک خودنمایی نکند ورفتن به آغوش صفا و صمیمیت را عرضه بدارند.

دراین فصل رویش است که نیاکان ما سیزده بدر را انتخاب کردند تا از دامن پرچین طبیعت، روح و جان را به پاکی ها بیالایند و بذر مهربانی را در دل ها بکارند.

آری طبیعت بهاری نوید رستن دوباره و شروع دیگری برای فرداهاست پس باید بکوشیم تا هیچ گاه دل طبیعت را با تخریب و آسیب نرنجانیم و خشم تغییر اقلیم را به بالین خود را فرا نخوانیم. بگذاریم طبیعت همانطور که هست دلبری کند و خود را با چهار فصل اش سازگار نماید.

اینک که قرار است سیزده را در دامن طبیعت بگذرانیم با طبعیت مهربان باشیم و زباله و آتش را به جان آن نیندازیم . بگذاریم طبیعت برایمان سبز بماند ، گل ها و سبزه ها دشت و دامن را بیارایند و بلبلان همچنان نغمه خوان این سرزمینمان باشند.

مهربانی طبیعت را با مهربانی پاسخ دهیم وسیزده بدر را به نماد آشتی با طبیعت و یکدیگر قرار دهیم و دل ها و دیدگانمان را از ناپاکی ها بشوییم .

امروز مردم استان البرز همچون دیگر مناطق کشورمان به دامن طبعیت رفته اند تا سیزدهمین روز نوروز را در میان جلوه های زیبای این استان جشن بگیرند.