۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85071576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخاوت طبیعت را با مهربانی جبران کنیم

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85071576
سخاوت طبیعت را با مهربانی جبران کنیم

کرج – ایرنا-  طبیعت روز ۱۳ فروردین با شگفتن غنچه های گل و درخت و سبزه آرایی پذیرای مردمانی  است که سالی پرکار و تلاش پشت سر گذاشته تا دمی در خوان روح نواز کوه ودشت و دامن بیاسایند  و برای شروع سالی پرتلاش انرژی بگیرند.

به گزارش ایرنا، بهار فرش سبز و رنگارنگ خود را بر دامن طبیعت پوشانده تا جلوه شگفتی ساز از حیات دوباره را در خاک مرده به نمایش بگذارد و گوشه ای از عظمت و جلال خالق هستی را عیان سازد. کوه و دشت آنقدر دلبری می کند که هیچ تابی برای بی تابی باقی نمی ماند.

کوه چنان زیبا و دلنشین است که روح و جان را به بالا فرا می خواند و دشت آنقدر سبز و لاله زار است که هوش و حواس را از سر می پراند؛ در این روز ۱۳ بهاری، طبیعت برای همه مخلوقات دلربا است.

گل های رنگارنگ بهار ۱۴۰۲ به لطف بارش های زمستانی و نوروزی ایران عزیز چنان قد کشیده اند که هر برای دیدن روی درخشان خورشید از هم گوی سبقت می گیرند.

صدای دلنشین پرندگان حکایت از شور و شعف طبیعت خدادادی دارد و چلچله ها برای بهار رها یافته از چنگال دیو خشکسالی نغمه می سرایند.

درختان با شکوفه های خود در باغ ها و طبیعت سالی پر از نعمت و فراوانی را فریاد می زنند و مردمان کهن دیار ایران زمین و البرز را در بهار طبیعت و بهار قرآن به شکرانه فرا می خوانند.

سخاوت طبیعت را با مهربانی جبران کنیم

گیاهان آنقدررشد و نمو یافته که ناپاکی های و زباله های دامن طبیعت گرفته را در خود فرو برده تا هیچ پلیدی بر خاک خودنمایی نکند ورفتن به آغوش صفا و صمیمیت را عرضه بدارند.

دراین فصل رویش است که نیاکان ما سیزده بدر را انتخاب کردند تا از دامن پرچین طبیعت، روح و جان را به پاکی ها بیالایند و بذر مهربانی را در دل ها بکارند.

سخاوت طبیعت را با مهربانی جبران کنیم

آری طبیعت بهاری نوید رستن دوباره و شروع دیگری برای فرداهاست پس باید بکوشیم تا هیچ گاه دل طبیعت را با تخریب و آسیب نرنجانیم و خشم تغییر اقلیم را به بالین خود را فرا نخوانیم. بگذاریم طبیعت همانطور که هست دلبری کند و خود را با چهار فصل اش سازگار نماید.

اینک که قرار است سیزده را در دامن طبیعت بگذرانیم با طبعیت مهربان باشیم و زباله و آتش را به جان آن نیندازیم . بگذاریم طبیعت برایمان سبز بماند ، گل ها و سبزه ها دشت و دامن را بیارایند و بلبلان همچنان نغمه خوان این سرزمینمان باشند.

مهربانی طبیعت را با مهربانی پاسخ دهیم وسیزده بدر را به نماد آشتی با طبیعت و یکدیگر قرار دهیم و دل ها و دیدگانمان را از ناپاکی ها بشوییم .

سخاوت طبیعت را با مهربانی جبران کنیم

امروز مردم استان البرز همچون دیگر مناطق کشورمان به دامن طبعیت رفته اند تا سیزدهمین روز نوروز را در میان جلوه های زیبای این استان جشن بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha