زنجان - ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس‌ راه زنجان گفت: با وجود کاهش چشمگیر میزان تردد خودروها در سطح جاده‌های استان نسبت به آخرین روز تعطیلات نوروزی هم اکنون ترافیک در سطح آزادراه‌های زنجان نیمه سنگین است.

سرهنگ مهدی میناخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود به دلیل اینکه برخی از هموطنان، برگشت از سفر خود را به امروز موکول کرده اند تا ساعات آینده حجم تردد در جاده های استان افزایش یابد.

وی یادآورشد: به رغم اوج تردد در سطح جاده های استان در روز گذشته /۱۳ فروردین/ به خصوص در مسیرهای فرعی، مورد فوتی ناشی از حوادث رانندگی در جاده های استان گزارش نشد.

این مسوول گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون از ۲۴ اسفند سال گذشته تا روز ۱۳ فروردین جاری ۱۰ نفر از هموطنان بر اثر تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد، اظهار کرد: وقوع این حوادث اغلب ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به دلیل نزدیک شدن به مقصد است.

سرهنگ میناخانی به رانندگان توصیه کرد: به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در محل های امن استراحت کنند و پس از رفع خستگی در صورت احساس خواب‌آلودگی نداشتن به مسیر خود ادامه دهند.