اراک - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: اورژانس این استان ۶ هزار و ۳۶۱ ماموریت در طرح نوروزی امسال انجام داد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

«بهروز ایران نژاد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این تعداد ماموریت، چهارهزار و ۳۲ مورد درون شهری و ۲ هزار و ۳۳۱ مورد ماموریت جاده‌ای بوده است.

وی بیان کرد: تیم امداد و نجات اورژانس استان مرکزی همچنین ۶۸۹ ماموریت ترافیکی در سال جاری انجام داد که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۴۳۶ نفر در حوادث ترافیکی تعطیلات نوروز امسال مصدوم شدند که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

ایران نژاد افزود: ۱۸ هزار و ۳۴۴ تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس استان مرکزی در تعطیلات نوروز برقرار شد که از این تعداد چهار هزار و ۶۷۳ مورد منجر به انجام ماموریت توسط کادر درمانی شد.

وی بیان کرد: انجام مشاوره با ۲ هزار و ۱۳۳ مورد، ۲۸۳ مورد قلبی، ۲۵۷ مورد بیماری تنفسی در تعطیلات امسال در فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی ثبت شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۲۲۱ مزاحمت تلفنی با اورژانس استان امسال برقرار شده که نسبت به سال گذشته ۲۳ رصد کاهش داشته است.

استان مرکزی دارای ۳۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.