۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85094026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۸ بیمار در استان مرکزی با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند

اراک - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۱۴۸ بیمار سال گذشته در این استان با بالگرد برای ارایه خدمات درمانی اولیه و تخصصی به مراکز درمانی منتقل شدند.

«بهروز ایران‌نژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سال گذشته ۱۱۲ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان انجام شد که از این تعداد ماموریت ۸۶ بیمار مرد و ۶۲ بیمار زن با میانگین سنی ۵۴ سال خدمات درمانی دریافت کردند.

وی بیان کرد: حوادث ترافیکی، بیشترین تعداد بیماران منتقل شده و سکته‌های قلبی و مغزی در رده‌های دوم و سوم در انتقال بیماران با بالگرد در استان را شامل می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، با بیان اینکه، هزینه انتقال هر بیمار با بالگرد حدود ۷۰۰میلیون ریال است، افزود: سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای انتقال بیماران توسط اورژانس هوایی هزینه شد.

ایران‌نژاد افزود: تمامی پروازهای بالگرد اورژانس هوایی در استان مرکزی، از شهرستان‌های استان و همچنین در سطح جاده‌های اصلی و فرعی انجام شد.

وی درباره تاثیر استفاده از اورژانس هوایی در کمک به آسیب دیدگان گفت: بزرگترین ظرفیت برای سیستم بهداشتی و درمانی استان، وجود امداد هوایی است و این ظرفیت مانند بیمارستان سیار در ارایه خدمات درمانی اهمیت دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۷۰ درصد بیمارانی که سال گذشته در استان با بالگرد جابجا شدند یا از مرگ حتمی نجات پیدا کردند یا عوارض جبران ناپذیری که ممکن بود برای بیمار به جا بماند به حداقل رسید.

اورژانس هوایی استان مرکزی به عنوان بزرگترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در مجموعه‌ای به مساحت ۲۰ هزار مترمربع وسعت از شهریورماه ۱۳۹۷ با یک فروند بالگرد، افتتاح شد و دارای ۱۲ پد استاندارد فرود بالگرد در سطح استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha