بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال وام تحصیلی به دانشجویان متقاضی دانشگاه علوم پزشکی استان در نیم سال دوم تحصیلی(۱۴۰۱-۱۴۰۲) پرداخت شد.

دکتر سید احیا سیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات از محل صندوق رفاه دانشجویان در بخش تحصیلی به ۱۰۰ درصد متقاضیان دانشجویی پرداخت شده است.

وی افزود: سال گذشته نیز ۳۴ میلیارد ریال وام به دانشجویان متقاضی علوم پزشکی استان در بخش های تحصیلی، ازدواج، ودیعه مسکن، عتبات عالیات و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: وام تحصیلی با ۵۴۷ متقاضی دانشجو و پرداخت ۱۵ میلیارد ریال بیشترین بخش تسهیلات اعطایی را به خود اختصاص داده است.

سیدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: عملیات ساخت این خوابگاه با ظرفیت ۴۰۰ نفر و در مساحت هفت هزار متر مربع از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این خوابگاه بخشی از کمبود خوابگاه دختران حل خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: با وجود پایین بودن سرانه خوابگاه دانشجویی در خراسان شمالی، هیچ مشکلی در تامین خوابگاه دانشجویان وجود نداشته و با تعامل دیگر دانشگاه ها و استفاده از فضای خوابگاهی این مراکز، مشکلات برطرف شده است.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.