۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع به فضای خوابگاهی علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: امسال ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع به فضای خوابگاهی این دانشگاه افزوده و تامین خوابگاه دانشجویان متقاضی به طور ۱۰۰ درصدی اجرایی شد.

دکتر سید احیاء سیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود پایین بودن سرانه خوابگاه دانشجویی در استان، هیچ مشکلی در تامین خوابگاه دانشجویان نداریم به گونه ای که با تعامل دیگر دانشگاه ها و استفاده از فضای خوابگاهی این مراکز، مشکلات برطرف شده است.

وی، خوابگاه های متاهلین را از نیازهای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و افزود: اینک نیز پیگیری های لازم برای ساخت خوابگاه متاهلی در پردیس دانشگاه در حال انجام است.

سیدی ادامه داد: برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات سفر ریس جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی خراسان‌شمالی یادآور شد: اقدامات لازم برای دریافت ماده ۲۳ ساختمان خوابگاه ۴۰۰ نفره در محل پردیس دانشگاه و تکمیل فاز دوم خوابگاه ۱۶ آذر پسران انجام شده است.

سرانه فضای خوابگاه دانشجویی این دانشگاه حدود سه متر مربع است در حالی که میانگین کشوری آن ۱۲ مترمربع است.

اینک ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی آقا و خانم در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶۰۷ نفر دانشجو در خوابگاه های دخترانه و ۳۷۴ نفر نیز در خوابگاه های پسرانه اسکان دارند.

افزایش ۵۰ درصدی اردوهای جهادی

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اردوهای جهادی در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۱۲ اردوی جهادی با مشارکت ۵۰۰ نفر از دانشجویان، کارکنان و پزشکان در روستاهای استان برگزار و به بیش از پنج هزار نفر خدمات بهداشتی و رفاهی ارایه شده است.

سیدی افزود: این افراد در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، زنان و زایمان و داخلی خدمات رایگان دریافت کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: جدای از این خدمات، داروهای مورد نیاز روستاییان نیز به صورت رایگان تهیه و تحویل شد.

اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند و در این استان، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha