تهران- ایرنا- وزیر علوم با تاکید بر اینکه حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی از اولویت‌های وزارت علوم است، گفت: برای حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی تازه استخدام شده و اعضای هیات علمی که در پنج سال اخیر جذب دانشگاه‌ها شده‌اند، تسهیلات وام را تا مبلغ ۱۰ میلیارد ریال افزایش داده‌ایم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز سه شنبه در دیدار نوروزی با کارکنان ستاد این وزارت و روسای دانشگاه های استان تهران، با اشاره به اینکه همه ما مسئولان و دولتمردان باید برای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است تلاش کنیم، گفت: رونق تولید می تواند به حل مشکل کمبود شغل که مشکل عمده جامعه است، کمک کند و با ایجاد اشتغال، ازدواج جوانان نیز تسهیل می شود.

وی افزود: مهارت محور کردن آموزش عالی، ارائه دوره های مهارت آموزی توسط دانشگاه جامع علمی و کاربردی در کنار دروس موجود در همه دانشگاه ها و تقویت مراکز رشد با هدف جذب فناوران و دانش آموختگان صاحب ایده و خلاقیت می‌تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد.

وزیر علوم گفت: قطعا اولویت اصلی کشور ما رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است و با تحقق این هدف، بسیاری از مشکلات دیگر هم رفع شده و آسیب ها کاش خواهد یافت.

وی بر شکل‌گیری نهضت ایجاد اشتغال برای جوانان و دانش آموختگان تاکید کرد و افزود: اگر اشتغال مناسب برای نخبگان و استعدادهای برتر فراهم شود، مهاجرت نخبگان و دانشمندان کاهش قابل توجهی می یابد.

زلفی گل گفت: از روسای دانشگاه ها و یاوران علمی (کارکنان) که با تلاش و کوشش در سال ۱۴۰۱ به‌رغم شرایط خاص، توانستند استمرار فعالیت علمی و پژوهشی را حفظ و روحیه تلاش و کوشش و پژوهش را زنده نگه دارند، تشکر و قدردانی می کنم.

وزیر علوم گفت: از سال گذشته پیگیر حل مشکلات یاوران علمی بوده ایم و این مساله و ساخت خوابگاه برای دانشجویان جزو اهداف اصلی ما در سال ۱۴۰۲ است.

تاکید بر حل مشکل مراجعان به وزارت علوم در کمترین زمان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رضایت مردم و ارباب رجوع را یک اصل دانست و خطاب به یاوران علمی این ستاد گفت: اگر به درخواست ارباب رجوع در کمترین زمان پاسخ دهید و وظیفه ای را که قانون بر عهده این وزارت گذاشته است، به درستی و با رضایت ارباب رجوع انجام دهید در واقع خیّر هستید و کار حسنه انجام داده اید.