حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی از اولویت‌های وزارت علوم است

تهران- ایرنا- وزیر علوم با تاکید بر اینکه حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی از اولویت‌های وزارت علوم است، گفت: برای حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی تازه استخدام شده و اعضای هیات علمی که در پنج سال اخیر جذب دانشگاه‌ها شده‌اند، تسهیلات وام را تا مبلغ ۱۰ میلیارد ریال افزایش داده‌ایم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز سه شنبه در دیدار نوروزی با کارکنان ستاد این وزارت و روسای دانشگاه های استان تهران، با اشاره به اینکه همه ما مسئولان و دولتمردان باید برای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است تلاش کنیم، گفت: رونق تولید می تواند به حل مشکل کمبود شغل که مشکل عمده جامعه است، کمک کند و با ایجاد اشتغال، ازدواج جوانان نیز تسهیل می شود.

وی افزود: مهارت محور کردن آموزش عالی، ارائه دوره های مهارت آموزی توسط دانشگاه جامع علمی و کاربردی در کنار دروس موجود در همه دانشگاه ها و تقویت مراکز رشد با هدف جذب فناوران و دانش آموختگان صاحب ایده و خلاقیت می‌تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد.

وزیر علوم گفت: قطعا اولویت اصلی کشور ما رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است و با تحقق این هدف، بسیاری از مشکلات دیگر هم رفع شده و آسیب ها کاش خواهد یافت.

وی بر شکل‌گیری نهضت ایجاد اشتغال برای جوانان و دانش آموختگان تاکید کرد و افزود: اگر اشتغال مناسب برای نخبگان و استعدادهای برتر فراهم شود، مهاجرت نخبگان و دانشمندان کاهش قابل توجهی می یابد.

زلفی گل گفت: از روسای دانشگاه ها و یاوران علمی (کارکنان) که با تلاش و کوشش در سال ۱۴۰۱ به‌رغم شرایط خاص، توانستند استمرار فعالیت علمی و پژوهشی را حفظ و روحیه تلاش و کوشش و پژوهش را زنده نگه دارند، تشکر و قدردانی می کنم.

وزیر علوم گفت: از سال گذشته پیگیر حل مشکلات یاوران علمی بوده ایم و این مساله و ساخت خوابگاه برای دانشجویان جزو اهداف اصلی ما در سال ۱۴۰۲ است.

حل مشکل مسکن اعضای هیات علمی از اولویت‌های وزارت علوم است

تاکید بر حل مشکل مراجعان به وزارت علوم در کمترین زمان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رضایت مردم و ارباب رجوع را یک اصل دانست و خطاب به یاوران علمی این ستاد گفت: اگر به درخواست ارباب رجوع در کمترین زمان پاسخ دهید و وظیفه ای را که قانون بر عهده این وزارت گذاشته است، به درستی و با رضایت ارباب رجوع انجام دهید در واقع خیّر هستید و کار حسنه انجام داده اید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha