تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

زنجان - ایرنا - سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: پایش سلامت والدین شهدا یکی از مهمترین و محوری‌ترین فعالیت‌های این اداره کل است که در راستای حفظ سلامتی گروه‌های هدف هرسه ماه یکبار و در منزل آنها انجام می‌شود.

عباس برزگر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح با هدف افزایش سطح درمان و بهداشت، کاهش هزینه‌های درمانی جامعه هدف، تشخیص زود هنگام بیماری‌ها، پیشگیری از هزینه‌های درمان، کمک به بهبود سلامت و کاهش مشکلات و دغدغه‌های درمانی جامعه ایثارگران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح با مراجعه پزشکان به منازل والدین شهدا خدماتی از قبیل تست فشار خون، تست بیماریهای قلبی و عروقی و قند خون ارایه می شود.

برزگر با تاکید بر پاسداشت جایگاه والای والدین شهدا، گفت: سال گذشته ۶۶ نفر از والدین شهدای استان شامل ۳۶ تن از مادران و ۳۰ تن از پدران گرانقدر شهدای والامقام دعوت حق را لبیک گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند.

این مسوول با بیان اینکه اخیرا چهار نفر از پدران دارای ۲ شهید در استان از دنیا رفته‌اند، گفت: با توجه به اینکه والدین معزز شهدا اغلب پا به سن گذاشته اند بیشتر به علت کهولت سن دار فانی را وداع می گویند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: این استان سه هزار و ۵۳۵ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان انقلاب همواره در پی ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و در این مسیر افراد و شخصیت‌های مهمی را شهید کردند، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب فکر می‌کردند با شهادت این افراد می توانند حرکت انقلاب اسلامی را تضعیف کنند.

این مسوول، داشتن استقلال و آزادی را بسیار مهم ولی سخت و پرهزینه عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم با عزت، استقلال و آزادی زندگی کنیم باید این مسیر را ادامه دهیم و در مقابل رفتار خصمانه دشمنان ایستادگی کنیم.

در زمان حاضر ۳۷۲ پدر شهید و یک هزار و ۲۱ مادر شهید در استان زنجان در قید حیات هستند.