خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۲۰ هزار فقره بازرسی سال گذشته از اصناف استان صورت گرفت و در این راستا ۹ هزار پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

به گزارش ایرنا سید عماد شاهرخی روز چهارشنبه در گفتگوی خبری افزود: این واحدها به پرداخت ۹۶ میلیارد تومان جریمه محکوم و به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی اظهار کرد: هم اکنون در زمینه تامین و تولید کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و سال گذشته نیز ۹۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۵ تن گوشت گرم بین مردم لرستان توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع ۶ هزار و ۶۰۰ تن برنج در بازار استان طی سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: همچنین سال گذشته روزانه حدود ۲۰۰ تن لاشه مرغ در استان تولید شد که ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن آن در استان مصرف شده است و مابقی به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین توسعه باغات در اراضی شیبدار، توسعه گیاهان دارویی، کشت گونه‌های جدید و پر محصول و اصلاح باغات قدیمی در کنار توسعه پرورش ماهیان خاویاری را از مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جدید عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۳۱ هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در استان تولید شد و برنامه سال جاری تولید ۳۵ هزار تن است.

شاهرخی ادامه داد: لرستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید ماهیان خاویاری را دارد چراکه در حال حاضر پنج مزرعه ماهیان خاویاری با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن ایجاد شده است و چنانچه پنج مزرعه نیز طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد، این مهم محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این راستا پیگیری های لازم برای اخذ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب توافقنامه با قرارگاه خاتم برای ایجاد زیر ساخت ۱۰ مجتمع ماهیان خاویاری در استان آغاز شده است.