تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

کاشان _ ایرنا _ رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان اردستان گفت: سال گذشته ۱۸ فقره پروانه تاسیس،بهره برداری و احیا در شهرستان صادر شده که نتیجه آن ایجاد شغل برای ۲ هزارو ۴۵۰ نفر در سال جاری است.

محمدرضا باقری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروانه ها شامل صدور هشت پروانه تاسیس، هشت فقره پروانه بهره برداری و صدور ۲ پروانه برای احیا ۲ واحد راکد صنعتی است.
رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان بیان کرد: سال گذشته ۱۱ نشست ستاد تسهیل برگزار و ۵۰ مصوبه به تصویب رسید و ۶ معدن غیر فعال به چرخه تولید باز گشت.
باقری در خصوص تامین سوخت معادن شهرستان گفت: هفت میلیون و ۵۴۰ هزار لیتر تاییدیه نفت گاز و نزدیک به ۲۹ میلیون لیتر تاییدیه نفت کوره صادره شده است.

هزارو ۱۲۲ واحد صنفی بازرسی شد

وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۹۵ مورد گشت مشترک انجام شده،در این مدت از هزارو ۱۲۲واحد صنفی بازرسی شده ، ۱۶۸ پرونده تخلف تنظیم و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده، همچنین ۱۴۴ گزارش و شکایت به ستاد خبری و ۱۲۴ رسیده که رسیدگی شده است.
رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان بیان کرد: در سال گذشته ۲ مورد انتخابات اتاق اصناف و هشت مورد انتخابات اتحادیه های صنفی و ۶ نشست کمیسیون با ۲۸ مصوبه برگزار شده است.
باقری گفت: سال قبل ۴۲ مورد نرخ گذاری کالا و خدمات در کمیته نرخ گذاری مصوب شده، ۲۷۰ پروانه‌ کسب توسط اتحادیه های صتفی و ۱۱ پروانه ایثارگری توسط این اداره صادر شده است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است