۱۵۱ میلیارد تومان طی ۹ ماه در بخش صنعت اردستان سرمایه‌گذاری شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۶ فقره پروانه تاسیس و بهره‌برداری واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۵۱ میلیارد تومان در ۹ ماه سال جاری در این شهرستان صادر شده است.

محمدرضا باقری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۶ فقره پروانه‌ صادر شده، ۱۴ مجوز تاسیس با اشتغال ۱۸۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۱ میلیارد تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲ پروانه بهره‌برداری نیز با ۱۹۷ نفر اشتغال و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان صادر شده و در مجموع این میزان سرمایه گذاری در ۲ بخش ۳۳۷ نفر اشتغال به همراه داشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه سه طرح توسعه و سه پروانه بهره‌برداری در دست اقدام است، اضافه کرد: ۱۱ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید طی ۹ ماهه امسال در این شهرستان برگزار شده است.

به‌ گفته وی، تاکنون ۶۷ پروانه بهره‌برداری و ۶۵ پروانه تاسیس واحد صنعتی صادر شده و ۵۲ واحد فعال و نیمه فعال در اردستان وجود دارد.

راه‌اندازی ۸ معدن جدید در اردستان

باقری درباره فعالیت معادن در اردستان اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری هشت معدن جدید راه‌اندازی و چهار معدن خلع ید شده است.

وی یادآور شد: پیش از این ۵۵ پروانه فعالیت معادن صادر شده، ۲۴ پروانه تعطیل هستند و با پیگیری نماینده مجلس و فرماندار اردستان در یک‌ونیم سال گذشته ۲۰ معدن غیرفعال سلب امتیاز شده‌ است.

این مسوول با اشاره به وجود معادن فلزی مرغوب در اردستان گفت: در ۹ ماهه امسال چهار پروانه اکتشاف و گواهی کشف جدید و در ۱۸ ماهه گذشته ۲۵ فقره پروانه اکتشاف معادن فلزی صادر و ۱۶ فقره پروانه‌ تاسیس با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد صادر شده است و فعالیت این معادن به صورت روزانه رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری افزون بر ۳۶ میلیون لیتر سوخت مورد نیاز ماشین آلات معدن در اختیار معدن کاران اردستان گذاشته شده است.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه صنعت و معدن مهمترین موتور محرکه اقتصاد است، خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که تکیه بر توانمندی‌های صنعتی و معدنی از اساسی‌ترین عناصر جریان توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و به طور حتم  توسعه و گسترش سازمان یافته واحدهای تولیدی و معدنی می‌تواند در پیشرفت سراسری اقتصاد، تولید و اشتغال نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و لازم است به این بخش نگاهی اندیشمندانه شود.

توزیع ۱۰۸۴ تن کالای اساسی در اردستان

باقری درباره بخش تجارت و توزیع کالاهای اساسی ویژه تنظیم بازار گفت: در سال جاری ۸۲ تن برنج وارداتی، ۵۱ تن روغن نباتی، ۶۷ تن شکر، ۸۶۵ تن گوشت مرغ، ۸ تن مرغ منجمد و ۱۱تن قند شکسته در اردستان توزیع شده است.

وی از نظارت بر توزیع هفت هزار و ۲۵۰ حلقه لاستیک خودرو سبک و ۸۴ حلقه لاستیک خوردو سنگین خبر داد و افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۷۲ فقره ثبت سفارش کالا انجام شده، ۸۶ نشست با اداره ها واتاق اصناف برگزار و پنج کارگروه (کمیسیون) نظارت، ۹ کارگروه تعزیرات و سه کارگروه آرد و نان تشکیل شده است.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان تصریح کرد: ۴۵ مورد نرخ‌گذاری کالا و خدمات در کمیسیون نظارت و کمیته نرخ گذاری، بازرسی از ۲ هزار و ۲۴۰ واحد صنفی، ثبت ۱۶۳ تخلف، انجام ۱۸۰ گشت مشترک و۱۷۳ گزارش مردمی به ستاد خبری، بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسوولان کشوری، استانی و شهرستان در ۹ ماهه گذشته انجام شده است.

هم‌اکنون ۵۲ واحد صنعتی فعال و نیمه‌فعال با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha