تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۲۲۰ پایگاه ثبت نام از خیران برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین برپا شده است و تا بیست و سوم ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر در قالب مرکز نیکوکاری و مسجد فعالیت می‌کند.

روح اله صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح همزمان با هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در استان آغاز شده است.

وی گفت: پانزدهم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان برای تأکید ویژه بر دستگیری از ایتام و فرزندان نیازمند، هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام نامگذاری شده است.

این مسوول افزود: هم اکنون ۲۶ هزار و ۶۲۲ حامی در قالب طرح اکرام ایتام و طرح محسنین با کمیته امداد همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از طرح هایی که در کمیته امداد به صورت جدی اجرا و دنبال می شود، طرح اکرام ایتام است، اضافه کرد: هم اکنون چهار هزار و ۴۷۶ فرزند معنوی یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند.

این مسوول ادامه داد: استان زنجان با همکاری مناسب خیران، رتبه دوم میانگین سرانه دریافتی ایتام از محل کمک خیران و حامیان را دارد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه خیرین با هر مبلغی می توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اضافه کرد: خیران نیک اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

این مسوول، همچنین به اجرای پویش به عشق علی (ع) در قالب برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: از آغاز هفته اطعام و اکرام ایتام همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، پایگاه های ثبت نام از خیران برای مشارکت در این طرح در سطح استان دایر شد.