اصفهان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت اصفهان از پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای حمایت از زوج‌های نابارور استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

دکتر محمدحسین صفاری، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از زوج‌های نابارور در اولویت کارهای اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان قرار دارد که در اسناد بالادستی قانون جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده هم بر آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته به یک هزار و ۱۰۰ بیمار دارای مشکل ناباروری بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده که بیش از ۷۰ میلیارد ریال آن مربوط به هزینه‌های دارو بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان اظهار داشت: با تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمانی تخصصی ناباروری و پرداخت هزینه خدمات درمانی آن تا سقف ۹۰ درصد، علاوه بر حفظ و رشد سلامت خانواده و سلامت مادر و کودک، تامین سلامت نوجوانان و جوانان نیز محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بمنظور دسترسی عادلانه به امکانات درمان ناباروری در مراکز دولتی و خصوصی، این اداره کل با مرکز درمان ناباروری مُشتاق و بیمارستان میلاد در بخش خصوصی و مرکز درمان ناباروری حضرت مریم و بیمارستان شهید بهشتی اصفهان و بیمارستان شهید بهشتی کاشان در بخش دولتی قرارداد همکاری منعقد کرده است و کلیه بیمه شدگان این سازمان برای استفاده از خدمات ناباروری می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

صفاری گفت: مادران فاقد پوشش بیمه‌ در دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان تا پایان پنج سالگی هم می‌توانند از مزایای بیمه سلامت استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه اصفهان از لحاظ میزان پذیرش و پرداخت به بیمه‌شدگان برای درمان ناباروری رُتبه نخست را در بین استان‌های کشور دارد، افزود: اداره کل بیمه سلامت اصفهان از ابتدای خرداد ۱۴۰۱ بعنوان نخستین استان در سطح کشور به پوشش برخط(آنلاین) و پرداخت هزینه‌ها در لحظه به بیماران نابارور اقدام کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان بیان کرد: این ظرفیت برای زوج‌های نابارور فراهم شده است تا در طول یکسال از سه دوره خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز عمومی غیردولتی خصوصی و خیریه‌ای استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، از حدود۴۰ میلیون فرد زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۶۱ هزار ۷۷۶ نفر از آنها ساکن استان اصفهان هستند.
یک میلیون و ۸۶۱ هزار بیمه شده زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که ۷۹۲ هزار نفر از آنها بیمه سلامت همگانی، ۵۳۵ هزار نفر از آنها بیمه روستایی، ۳۴۱ هزار نفر بیمه کارکنان دولت، ۱۷۵ هزار نفر سایر اقشار و ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر نیز جزو بیمه ایرانیان هستند.