بیمه سلامت امسال  هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان برای درمان زوج‌های نابارور اختصاص داد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امسال در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مهدی ناصحی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص نقش این سازمان بیمه‌گر در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اظهار داشت:بی‌شک یکی از رسالت‌های سازمان بیمه سلامت کمک به اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است که این طرح با جدیت در سال گذشته اجرا شد و امسال نیز تلاش‌ها در این راستا دوچندان می شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار زوج نابارور در کشور طی سال گذشته ثبت سامانه و نشان‌دار شدند، افزود: در مجموع تاکنون ۳۷۰ هزار نفر بیمه‌شده این سازمان، خدمات درمان ناباروری دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: خدمات ارائه شده به زوج‌های نابارور در ۲ بخش تشخیصی و درمانی است به‌طوری‌ که ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و درمانی با تعرفه دولتی در بخش دولتی و با تعرفه عمومی غیردولتی در بخش‌های غیردولتی از سوی این سازمان پرداخت می‌شود که تا حد امکان بخشی از نیازهای از نیازها را مرتفع و پوشش می‌دهد.

ناصحی خاطرنشان کرد: طرح‌های دیگر نظیر پزشکی خانواده که بیمه سلامت نیز در اجرای آن مشارکت می‌کند می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های جوانی جمعیت موثر واقع شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش سازمان بیمه سلامت ایران، ۴۴ میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران برای شرکت در اجلاس مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری طی روزهای سوم و چهارم خرداد سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha