به گزارش ایرنا از سازمان نوسازی مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جهادگر اسماعیل احمدی و زنده یاد حسین علیمرادی اظهار کرد: این جهادگران زحمات زیادی در عرصه خدمت رسانی به مناطق محروم کشیدند و الگوهای موثر کار خیر و جهادی بودند که عاشقانه در این مسیر از میان ما پر کشیدند.جمع جهادگران، فعالان و نخبگان عرصه دانش بنیان و اساتید دانشگاه می تواند موقعیت های خوب و با برکتی را برای ما فراهم سازد که لازم است تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در این بیانیه همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کرده اند، حلقههای میانی مدل نقش آفرینی کارآمد نیروی جوان متعهد جهت تحقق اهداف بیانیه گام دوم و نیز پاسخی به سوال چگونگی میدان داری جوانان متعهد است. گروه های جهادی و دانش بنیان و تشکل های مردمی نقش همین حلقه واسط و میانی را ایفا میکنند که می توانند منشا اثرات مثبت و ارزشمندی باشند.
خان محمدی الگوسازی را از مهمترین نقش های حلقههای میانی بر شمرد و تاکید کرد نیت خالص و ارزش آفرین فعالان عرصه فعالیت های جهادی و علمی در جامعه مورد توجه قرار می گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از تلاش هر کسی که میتواند در فضای مدرسهسازی خدمت کند، استقبال میکنیم تا مسائل اساسی حوزه تعلیم و تربیت حل و فصل شود.
وی با بیان اینکه از هفت هزار شرکت دانشبنیان، ۷۰ شرکت در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت میکند، گفت: نیازمند حضور بیشتر شرکتهای دانشبنیان و گروههای جهادی در زمینه مدرسه سازی، فعالیتهای آموزشی، مدرسه یاری و مسئله کودکان بازمانده از تحصیل هستیم.فعالیت گسترده این نهاد در راستای همان الگوسازی، ایجاد حلقه میانی و تسهیلگر در مسیر هدفی که دنبال می کند نه فقط از طریق مدرسه سازی بلکه تحقق همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی است.
خان محمدی تاکید کرد: در استانها مدیران کل آموزش و پرورش مسئولیت قرارگاه را بر عهده دارند و گروه های جهادی با همکاری ادارات کل نوسازی مدارس و قرارگاه می توانند فعالیت کنند و اگر هر مشکلی بود با ما در میان بگذارند.
وی با اشاره به لزوم و نقش عدالت آموزشی برای هدایت تحصیلی درست دانشآموزان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری، خطاب به گروههای جهادی و دانشبنیان گفت: توجه به اقلیم و نیازهای هر منطقه و علاقه و اشتیاق مردم و نوجوانان در هدایت به سمت رشته های تحصیلی سازگار با حرفه ای که ظرفیت بهتری برای اشتغال دارند بسیار کارگشاست.
خانمحمدی همچنین به اجرای طرح «شهید سید روح الله عجمیان» اشاره کرد و ادامه داد: طرح شهید عجمیان برای شادابسازی فضای مدارس است و هدفگذاری ما شاداب سازی ۲۰ هزار مدرسه است که در این راستا به راهاندازی کارگاههایی در مدارس میپردازیم تا با کمک دانشآموزان اقدام کنیم، لذا دست یاری همه را به گرمی می فشاریم.
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه بر استمرار برگزاری این نشست ها و گسترش ارتباطات و تعاملات این مجموعه ها با یکدیگر و نوسازی مدارس تاکید و خاطر نشان کرد: از تمام ظرفیتهای قانونی جهت بهرهمندی از ظرفیت های بسیار زیاد گروههای جهادی در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری استفاده می کنیم.
تاکید بر نقش مدرسه به عنوان کانون تربیت محله
همچنین در این مراسم، علی آقامحمدی قائم مقام وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور ۲۰۲۰ محله بر لزوم توسعه فعالیت جهادی به منظور محرومیت زدایی در محلات کم برخوردار و همکاری آموزش و پرورش جهت بهره مندی از ظرفیت های آن به ویژه نقش مدرسه به عنوان کانون تربیت محله تاکید کرد.
مسئول طرح تحول محلات ۲۰۲۰ بر لزوم توسعه فعالیت جهادی به منظور محرومیت زدایی در محلات کم برخوردار و همکاری آموزش و پرورش جهت بهره مندی از ظرفیت های آن به ویژه نقش مدرسه به عنوان کانون تربیت محله تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست تعدادی از نمایندگان و مسئولان گروههای جهادی، دانش بنیان و اساتید دانشگاه به بیان نکته نظرات خود در خصوص پیوند این حوزه ها و مسایل فعالیت های جهادی در مناطق کم برخوردار به ویژه حوزه مدرسه سازی پرداختند.
در ادامه این مراسم از فرزند جهادگر مدرسه ساز شهید «اسماعیل احمدی» به پاس تلاشهای مجاهدانه پدر مرحومش تقدیر شد. همچنین سالن جلسات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به نام «جهادگر شهید «اسماعیل احمدی» نام گذاری شد.
زنده یاد اسماعیل احمدی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و مسئول گروه جهادی منتظران خورشید بود که در سالهای گذشته به همراه نیروهای جهادی خدماتی بسیاری به مردم مناطق محروم ارائه کرده بود و چندی پیش در سانحه سقوط بالگرد در کرمان شهید راه خدمت شد.