به گزارش ایرنا از وزارت آموزش وپرورش ، رضا مراد صحرایی صبح امروز با حضور در یکی از مراکز رسیدگی به اعتراضهای رتبهبندی در شهر از نزدیک در جریان چگونگی روند پرداخت و رسیدگی به این مهم قرار گرفت.
در این بازدید ۶ نفر از معلمان، دیدگاه و مشکلات خود را با سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند و در ادامه، رضا مراد صحرایی اظهار کرد: مدرسه چشمه جوشش تحول و معلم، عامل مهم تحول است که می تواند تمام آرمان های ما را در حوزه تعلیم و تربیت تحقق بخشد.
وی با تاکید بر جایگاه ویژه معلمان افزود: درباره معلم باید استراتژی خود را اصلاح کنیم که برای این مهم باید سه ضلع یک مثلث مدنظر باشد. یک ضلع آن معیشت معلم است، بعد دیگر منزلت معلم و حفظ آن است که وظیفه جامعه، مسئولین و خانواده هاست و ضلع سوم مرجعیت معلم است که متوجه شخص اوست زیرا مرجعیت معلم مانند یک نور درونی است که بسیار ارزشمند و وابسته به خود اوست.
صحرایی با بیان اینکه باید ایثار معلمان را روایت کنیم، خاطرنشان کرد: خدمتی که معلمان به جامعه می کنند و تاثیری که در جامعه می گذارند بسیار حائز اهمیت است و در واقع می توان گفت آینده جامعه به امروز آموزش و پرورش وابسته است. لذا اگر معلمان مطالبه ای دارند در واقع مطالبه حقوق وابسته به مرجعیت آن هاست.
وی با یاد آوری این امر که در طرح رتبه بندی ۵٩ میلیون سند بارگذاری شده لذا اگر خطایی در آن رخ داده باید به سرعت رفع شود تا معلمان به حق واقعی خود دست یابند، تصریح کرد: برای رسیدگی سریع به اعتراضات، پیشبینی ها و تمهیدات لازم انجام شده و در تلاش هستیم با قوت، جدیت و همکاری عوامل اجرایی در این زمینه در سریع ترین زمان ممکن اقدام نماییم.گرچه رتبه بندی و احقاق حقوق فرهنگیان معزز وظیفه است اما جامعه باید معلم را با منزلت و مرجعیت آن ببیند.
به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیهای اعلام کرد: کار کارگروههای تخصصی بررسی اعتراضات رتبه بندی از ۱۹ فروردین در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور تشکیل خواهد شد و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.
همچنین در این اطلاعیه آمده است: میزهای تکریم و پاسخگویی به رتبه بندی در ادارات کل و ادارات آموزش و پرورش استان ها تشکیل شده است و در راستای تکریم و حفظ کرامت همکاران پاسخگویی شایسته انجام خواهند داد. به منظور رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی، چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق با عناوین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و پشتیبانی شکل گرفته و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل شروع خواهند کرد. همکارانی که در سامانه my.medu.ir به فرآیند رتبه بندی خود ثبت اعتراض کرده یا خواهند کرد، رسیدگی به اعتراضات آنان صرفاً در بستر سامانه خواهد بود و کارگروه های تخصصی در مناطق و نواحی نسبت به بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده اصلاحی اقدام و در صورت لزوم از همکاران معترض دعوت به عمل آورده و مدارک آنان را مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار خواهند داد و نتیجه نهایی این اقدامات از طریق سامانه به همکاران معترض ابلاغ خواهد شد.
همچنین در این راستا، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته بود: به تمام اعتراضات فرهنگیان درباره رتبهبندی رسیدگی میشود و حقی از کسی ضایع نخواهد شد. در صورت هرگونه خطا در مراحل بارگذاری مدرک، ارزیابی و تعیین رتبه، رسیدگیهای لازم انجام میشود.
همچنین صحرایی اعلام کرده بود: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه بندی معلمان انجام شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که یکی از مسایل فوری و جاری آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، اظهار کرد: دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه بندی داشت و امروز ما با آن مواجه هستیم، رتبه بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود.
وی با تبیین سیاست های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبههای اعلام شده یکی از برنامه های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه های خود البته بر اساس قانون خواهد بود.
صحرایی ادامه داد: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی های متعارف رتبه ها مشخص شود و با هدف صحت سنجی و اعتبار بخشی، رتبه ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه بندی افزایش یابد.