تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

رشت _ ایرنا _ کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی آسمان استان طی امروز و فردا نیمه ابری و مه آلود است اما از بعد از آن با حاکم شدن جریانات جنوبی و گرم شاهد وزش باد گرم در مناطق مختلف است.

سمانه نگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز و فردا در برخی از مناطق مستعد استان شاهد رگبارهای خفیف و پراکنده باران همراه با رعد و برق خواهیم بود، این بارش‌ها ماهیت بهاری دارد و به صورت گسترده و قابل ملاحظه نیست.

وی بیان کرد: بر اساس خروجی‌های مدل‌های هواشناسی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری جریانات گرم و جنوبی وارد گیلان‌ می شود طی این روزها در ارتفاعات و دامنه‌ها این بادها شدید و قابل ملاحظه است.

وی عنوان کرد: بنابراین با توجه به این شرایط، احتمال حریق وجود دارد از این‌رو مردم باید به شدت از افروختن آتش در مناطق جنگلی و مراتع خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دریا امروز (یکشنبه) مواج بوده ‌و ارتفاع موج به ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد، اضافه کرد: امروز برای فعالیت‌ دریانوردی نامناسب بوده اما از فردا (دوشنبه) آرام می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان داشت: دمای امروز رشت مرکز استان بین ۱۱ تا ۱۹ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی نیز بین ۶۰ تا ۹۵ درصد پیش‌بینی شده‌است.

آسمان استان گیلان از چهارشنبه گذشته تا غروب دیروز (شنبه) غالبا صاف و آفتابی همراه با افزایش تدریجی دما بود به طوری که روز گذشته رودبار با ثبت ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین هوا را در میان ایستگاه های هواشناسی استان داشت.