۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1333
کد خبر: 83392039
T T
۰ نفر

کارشناس هواشناسی:

هفته نسبتاً گرمی پیش رو است

۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83392039
هفته نسبتاً گرمی پیش رو است

تهران – ایرنا – کارشناس سازمان هواشناسی برای هفته آینده هوای پایدار گرمی را در کشور پیش بینی کرد و گفت: در هفته آتی دمای هوا در بیشتر مناطق به صورت نسبی افزایش می یابد.

«فریبا گودرزی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا، اظهار داشت: برای ساعات بعدازظهر و اوایل شامگاه امروز - جمعه- ۲۱ تیرماه در مناطق جنوب استان فارس، شمال و شمال غرب هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های کرمان، گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ تیرماه نیز با شمالی شدن جریانات در استان‌های سواحل خرز و اردبیل، شاهد باران خواهیم بود که در استان گیلان شدت بارش بیشتر خواهد بود.

گودرزی ادامه داد: در دو روز اول هفته آتی برای مناطق ارتفاعات البرز مرکزی همچون استان‌های قزوین، البرز، تهران و همچنین برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و نیمه غربی کرمان، جنوب و شرق استان فارس برای بعدازظهر و اوایل شب احتمال رشد ابر و رعد و برق و وزش باد وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: برای پنج روز آینده در شرق کشور بویژه مناطق شمال سیستان و بلوچستان و زابل باد، گرد و خاک و کاهش دید را خواهیم داشت.

وی گفت: برای امروز - جمعه - و فردا - شنبه - جنوب سمنان، تهران، البرز، قم، شمال اصفهان و یزد، استان مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب وزش بادهای نسبتاً شدید گاهاً با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین اظهارداشت: برای شنبه و یکشنه آتی در سواحل دریای خزر ۴ تا ۶ درجه نسبت به امروز کاهش دما را شاهد خواهیم بود، اما در سایر مناطق کشور تا اواخر هفته آینده هوای نسبتاً گرم پیش بینی می شود.

گودرزی یادآور شد: در سه روز آتی مناطق شرق دریای عمان و دریای خزر، شمال و مرکز خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای ساعات بعداز ظهر و اوایل امشب در مناطق نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمالی و غربی هرمزگان وارتفاعات البرز و استان گیلان، مازندران و ارتفاعات استان اردبیل رگبار موقت باران همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی را خواهیم داشت، به هموطنان توصیه کرد برای جلوگیری از خطراتی همچون صاعقه و احتمال سیلاب موقتاز تردد و استقرار در مناطق مرتفع، کوهپایه‌ها و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

**وضعیت هوای پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین درمورد وضعیت هوای پایتخت گفت: هوای امشب تهران صاف تا کمی ابری است که حداقل دمای آن ۲۷ درجه سانتیگراد و بیشینه دمای امروز نیز ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

گودرزی ادامه داد: برای فردا شنبه ۲۲ تیرماه دمای تهران یک درجه گرم‌تر را شاهد خواهیم بود.

**خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سنقر کرمانشاه با ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین منطقه و همچنین شهداد کرمان و شوش در خوزستان با ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مناطق کشور بوده‌اند.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha